ايملپنت‌ها علاوه بر حفظ ظاهر مناسب و جلوگيري از تحليل رفتن فك استخواني نسبت به پروتزهاي دنداني مقاوم تر بوده و دچار لقي دندان نمي‌شود.

اكبر فاضل متخصص دندان پزشكي در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران گفت: يكي از روش‌هايي كه به تازگي جايگزين روش‌هاي پروتز دندان شده است ايمپلنت مي‌باشد كه شامل 2 قسمت پايه و تاج است كه قسمت پايه در استخوان فك قرار مي‌گيرد و قسمت تاج بر روي آن گذاشته مي‌شود.
اين متخصص اذعان داشت: با پيشرفت هايي كه در سال‌هاي اخير انجام شده است مي‌توانيم بعد از كشيدن دندان هاي آسيب ديده در همان روز ايمپلنت ها را قرار دهيم و اگر بيمار از شرايط مناسبي برخوردار باشد قسمت تاج را نيز مي‌توان بر روي ايمپلنت قرار داد.
وي بيان كرد: ‌ايمپلنت‌ها بسيار بهتر از پروتزهاي دنداني مي‌باشند زيرا ايمپلنت ها علاوه بر حفظ ظاهر مناسب از تحليل رفتن فك استخوان جلوگيري مي‌كند و برخلاف پروتزها دچار لقي دندان نمي‌شود و مقاوم‌تر مي‌باشند.  و احساس راحت تري به بيمار مي‌دهد.

فاضل با تاكيد بر اين نكته كه زمان از دست دادن دندان‌ها از سن 24 سالگي آغاز و تا70 سالگي ادامه دارد گفت:‌ در همه اين دوران‌ها مي‌توان از ايمپلنت‌ها استفاده كرد و ديگر نيازي به تراش دادن دندان‌هاي سالم مجاور وجود ندارد.
وي در ادامه گفت‌: سلامت عمومي فرد در موفقيت ايمپلنت‌ها بسيار موثر است به طوري كه بيماران ديابتي كليوي، افراد مبتلا به بيماري‌هاي عصبي و بيماراني كه سيگار زيادي مصرف مي‌كنند گزينه مناسبي براي اين روش نمي‌ّاشند و درصد موفقيت را كاهش مي‌دهند.
 
فاضل بيان داشت: ما براي گذاشتن ايمپلنت‌ها نياز به استخوان كافي در بيمار داريم و در بيماراني كه استخوان كافي وجود نداشته باشدابتدا پيوند استخوان صورت گيرد و پس از گذشت چند ماه ايملپنت‌ را در محل مناسب قرار مي‌دهيم.

اين متخصص اشاره كرد: رعايت نكردن بهداشت و دندان قروچه باعث از بين رفتن ايمپلنت‌ها مي‌شود دندان قروچه باعث تحليل رفتن نگه دارنده و سابيده شدن تاج دندان گذاشته شده مي‌شود.

فاضل در پايان گفت: رعايت بهداشت دهان و دندان در حفظ و نگهداري دندان‌هاي سالم و ايمپلنت‌ها بسيار موثر است.
برچسب ها: پرونز ، ایمپلنت ، دندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار