دبير انجمن صنفي توليدکنندگان فرآورده هاي لبني گفت: تا دو هفته آينده کره لبني به وفور و بدون تغيير قيمت در فروشگاهها در اختيار مصرف کنندگان قرار مي گيرد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،‌رضا باکري افزود: از 4 ماه پيش نزديک به 22 هزار تن کَره که حداقل براي مصرف 4 ماه کشور کافي  است تامين شده است اما به علت تخصيص نيافتن بموقع ارز اعم از مرجع و مبادله اي ترخيص اين ميزان کره تا امروز به تاخير افتاده بود.

وي با بيان اينکه اين ميزان کره در گمرک بندرعباس انبار شده است ، گفت: کارخانه هاي بسته بندي کره بر اساس برنامه ريزي هاي هميشگي خود بموقع اقدام به ثبت سفارش واردات کره لبني به مقصد بندرعباس کرده اند.

دبير انجمن صنفي توليدکنندگان فرآورده هاي لبني افزود: در نتيجه انبارهاي کارخانه ها از کره خالي شده و از 20 واحد بسته بندي کره، 16 واحد تاکنون تعطيل شده  و امکان عرضه کره را نداشته است و 4 واحد باقي مانده هم با ظرفيت پايين کار مي کرد تا مواد اوليه مورد نياز ترخيص شود.

باکري افزود: امروز مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت با هماهنگي مسئولان بانک مرکزي براي تامين ارز کره اقدام کردند و اميدواريم تا يک هفته آينده کره هاي انبار شده در پايانه گمرکي به واحدهاي بسته بندي برسد.

وي افزود: هرچند از اين پس واردات و ترخيص کره لبني به نرخ ارز مبادله اي منعي ندارد و دولت ارز درخواست شده را به نرخ مرجع در اختيار واحدهاي بسته بندي قرار داده است ، بنابراين افزايشي در بهاي کره هاي لبني وارد شده با ارز مرجع نخواهيم داشت.

دبير انجمن صنفي توليدکنندگان فرآورده هاي لبني با اشاره به اينکه به دليل اهتمام توليدکنندگان شيرخام به توليد خامه و خامه هاي قنادي، امکان توليد کره لبني از شيرخام توليدي کشور وجود ندارد ، گفت: براي تامين نياز داخلي کَره، سالانه 60 هزار تن کره لبني به صورت بسته بندي هاي 25 کيلويي از نيوزيلند، استراليا، آلمان و هلند وارد مي شود./عب
برچسب ها: کره ، عرضه ، لبنیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار