استان فارس در تولید عسل بعد از آذربایجان غربی ، آذر بایجان شرقی ، گیلان و اردبیل رتبه پنجم در کشور را دارا است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: زنبورداران فارس 3 هزار و 600 تن عسل از کندوهای خود برداشت کردند که این میزان در مقایسه با سالهای گذشته 35 درصد افزایش تولید داشته است.

فارس 420 کلنی زنبور دارد و تولید عسل در استان فارس برای 4 هزار و 500 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

خرد گفت: برای حمایت از زنبور داران این استان تاکنون 80 نفر آنها بیمه شده اند و بیمه بقیه نیز در دست اقدام است و تسهیلات در قالب حمایت از بخش تولید عسل با سود 8 درصد تا سقف 300 میلیون ریال داده می شود.

عمده عسل فارس در شهرهای اقلید ، سپیدان ، فراشبند ، قیروکارزین ، فیروزآباد ، داراب ، لار ، لامرد، ممسنی، آباده و شیراز تولید می شود.

با توجه به تنوع گیاهی موجود در استان فارس عسل بسته به نوع گیاهی که زنبور تغذیه می کند از نظر مزه و مواد معدنی متفاوت است از جمله انواع آن عسل مرکبات معروف به عسل نارنج ، گون ، کنار و گیاهان ترکیبی است که مرغوب ترین آن عسل گون و کنار دارای 2 و نیم درصد قند ساکارز است.

عسل دارای ویتامین های B ، C، مواد معدنی از جمله فسفر ، کلسیم ، منیزیم ، گوگرد، پتاسیم و سدیم است و به دلیل اینکه درجه اسیدی عسل بالا است به هضم غذا و سلامت دستگاه گوارش کمک می کند و همچنین عسل بهترین منبع قند برای تغذیه مغز است زیرا از قندهای ساده تشکیل شده است./س

برچسب ها: فارس ، پنجم ، عسل ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.