پسرانی که برای عضله سازی از داروهای آنابولیک استفاده می کنند بروز آكنه را در خود تشدید می کنند.

دکتر منصوری، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  آکنه در دختران یک سال قبل از شروع قاعدگی بروز می کند اما این بیماری محدود به سن بلوغ نيست  و حدود 14 درصد از سن یائسگی دچار آکنه می شوند.

وی ادامه داد: آکنه حتی در نوزادانی هم که به دنیا می آیند دیده می شود ما در واقع به دلایل هورمونی غدد آدرنال که از مادر  به جنین می رسند بسیاری از نوزادانی که به دنیا می آیند دچار ضایعات کوچک از آکنه در دو هفته اول بعد از به دنیا آمدن هستند که بعد از مدتی کم کم ناپدید متوقف شود تا در زمان بلوغ خود را نشان دهد.

وی با بیان اینکه آكنه یک بیماری  است و نیاز به درمان دارد عنوان کرد : آکنه در مناطقی از غدد چربی و فوليكولاي مو بیشتر متمرکز است یعنی در صورت به خصوص نقاط میانی صورت، روی سینه، شانه و کمر که نقاط چربی بیشتر است بروز می کند.

منصوری در خصوص عوامل مستعد  کننده آکنه تصریح کرد: در بروز  این بیماری فاکتورهای زیادی دخيلند، کسانی که سابقه خانوادگی آکنه داشته باشند بروز آکنه در آنها بیشتر خواهد بود رژیم غذایی نیز در بروز این بیماری هم تاثیر زیادی دارد که از بین مواد غذایی مختلف، مواد شیرین و طبع گرم در بروز آکنه نقش زیادی دارند .

وی خاطر نشان کرد: 85 درصد افراد آکنه را تجربه می کنند و در واقع چون عوامل مختلفی در بروز آکنه دخیل هستند 15 درصد افراد ممکن است این بیماری را تجربه کنند افراد باید توجه داشته باشند که حتی جوش های کوچک و معمولی هم یک جایگاه کوچک به جا می گذارند بنابراین در صورت بروز آکنه باید برای درمان آن اقدام کرد./ح
برچسب ها: دارو ، آکنه ، بلوغ ، پوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار