رئیس انجمن کلام اسلامی حوزه‌های علمیه گفت: در سال گذشته 9 نشست علمی با موضوعات مختلف و نیز همایش‌ها و بزرگداشت‌های متنوعی توسط این انجمن برگزار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام هادی صادقی عصر امروز در هفتمین مجمع عمومی انجمن کلام اسلامی حوزه که در دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار شد اظهار کرد: این انجمن در سال 87 تاسیس شده و طی چهار سال از زمان درخواست تا تاسیس هم بررسی‌های لازم صورت گرفت.

مدیر انجمن کلام اسلامی حوزه‌های علمیه هدف از تاسیس این انجمن را احیای یکی از علوم خفته در حوزه‌های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: علم کلام در دوره معاصر به برکت برخی تلاش‌های صورت گرفته در دهه‌های 40 و 50 جان تازه‌ای گرفت که آیت‌الله مکارم شیرازی و شهید مطهری از فعالان این عرصه محسوب می‌شوند.

مدیر انجمن کلام اسلامی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه محوریت کتاب و سنت در فعالیت‌های اعضای این انجمن مورد توجه است گفت: تمام اعضا مرجعیت کتاب و سنت را به رسمیت می‌شناسند و در کنار آن از توانمندی‌های بشری هم برای تقویت بنیه دفاع از کلام اسلامی استفاده می‌کنند.

رئیس انجمن کلام اسلامی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: انجمن‌های علمی در واقع محلی برای تبادل افکار و انجام اقدامات مشترک توسط اندیشمندان هستند./س
برچسب ها: قم ، نشست علمی ، انجمن کلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.