پس از پنج سال خشکسالی بر دریاچه بین المللی پریشان در کازرون فارس گونه هایی از پرندگان به آشیانه های خود در این دریاچه بازگشتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، با فرونشستن خشکسالی از این تالاب ، پرندگان مهاجر دو باره به سوی پریشان پرگشودند تا ایامی را میهمان مهر این بخش از طبیعت غرب فارس باشند.
کارشناس محیط زیست استان فارس گفت:هیاتی از کارشناسان محیط زیست این استان با حضور در محل تالاب بین المللی پریشان کازرون فارس اقدام به سرشماری پرندگان مهاجر این تالاب کردند.
لیلا جولاییبیان کرد: با بررسی هایی که درتالاب پریشان برای سرشماری پرندگانی که امسال با آبگیری این تالاب به این مکان مهاجرت کرده اند انجام شد ، تا کنون بیش از یکهزار پرنده از انواع مختلف که پس از گذشت پنج سال به این تالاب مهاجرت کرده اند ، شناسایی شدند.
وی ادامه داد: تعدادی از این پرندگان در نیزارها اقدام به تخمگذاری و جوجه آوری کرده اند که نیاز به حفاظت دارند.
این کارشناس محیط زیست افزود: از انواع پرندگانی که در اطراف این تالاب شناسایی شدند پلیکان ، فلامینگو ، کشن و انواع اردک هاست و یکی از انواع پلیکان هایی که شناسایی شده است پلیکان پا خا کستری است که از کمیاب ترین پلیکان ها درجهان است که پس از پنج سال خشکسالی در حاشیه این تالاب شناسایی و ثبت شده است.
تالاب بین المللی پریشان کازرون که با چهار هزار و 700 هکتار وسعت در 14 کیلومتری شرق این منطقه قراردارد و در اثر پدیده خشکسالی درچند سال گذشته به طورکامل خشک شده بود و امسال با بارندگی بیش از 500 میلی متر در شهرستان کازرون بیش از 500 هکتار از این تالاب آبگیری شد و بار دیگر حیات یافت.
شهرستان کازرون در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز واقع شده است./س

برچسب ها: تالاب ، پریشان ، کازرون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.