طبق يک گزارش، رئيس دستگاه اطلاعات فدرال آلمان به منظور بحث و تبادل نظر درباره حضور تندروهاي آلماني در سوريه به اين کشور سفر کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي ، بر اساس اين گزارش که روز جمعه (۲۰ ارديبهشت) منتشر شد گرهارد شيندلر در اين سفر با علي مملوک، رئيس دستگاه امنيت ملي سوريه سوريه و ساير مقام‌هاي اين کشور در دمشق ديدار کرده است.
اين سفر پس از آن روي داد که برلين درباره بازگشت تندروهاي آلماني که به همراه شورشيان برخوردار از حمايت خارجي از جمله تروريست‌هاي جبهه النصره (که با القاعده ارتباط دارند) با دولت بشار اسد مي‌جنگند ابراز نگراني کرد.
هانس پيتر فيريدريش، وزير کشور آلمان ۲۹ آوريل تاييد کرد که تعدادي از افراد مسلح تبعه اين کشور با شورشيان در داخل سوريه متحد شده‌اند.
مقام‌هاي امنيتي آلمان درباره تجاربي که تندروهاي اين کشور در سوريه به دست آورده‌اند و همچنين ارتباط آنان با شورشيان ابراز نگراني کرده‌اند.
آن‌ها از اين بيمناکند که اين تندروها به ويژه با استفاده از گذرنامه‌های خود برای اجرای ماموريت‌هاي تروريستي به اروپا بازگردند.
نتايج يک تحقيق جديد که اخيرا منتشر شد فاش کرد که بين ۲ هزار تا ۵ هزار و ۵۰۰ تبعه خارجي در سوريه به فعاليت ( بر ضد دمشق) مشغول هستند. طبق اعلام مقام‌هاي ارشد مقابله با تروريسم در اتحاديه اروپا دست‌کم ۵۰۰ نفر از اين اتباع خارجي از شهروندان کشورهاي عضو اين اتحاديه هستند.
نيروي پليس اروپا (يوروپل) نيز در گزارش سالانه خود درباره "اوضاع و گرايشات تروريستي در اتحاديه اروپا" که ۲۵ آوريل منتشر شد اعلام کرد سوريه "مقصد انتخابي مبارزان خارجي در سال ۲۰۱۲" بود.
در اين گزارش به خطر اين مبارزان خارجي پس از بازگشت به اروپا که حاصل استفاده از آموزش‌ها و دانش جديدي است که در سوريه براي اجراي فعاليت‌هاي تروريستي کسب کردند نيز اشاره شده است.
سوريه از اواسط مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي بوده است. شمار زيادي از مردم اين کشور از جمله تعداد زيادي از نيروهاي امنيتي در اين خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.





برچسب ها: بین الملل ، آلمان ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار