احداث پالايشگاه تمام ایرانی با ظرفيت 120 هزار بشکه ميعانات گازي

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، پالایشگاه تمام ایرانی پارس با ظرفیت 120 هزار بشکه میعانات گازی با هزینه سرمایه گذاری 1.3 میلیارد یورو در کشور احداث مي شود.

فرهاد احمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، از مراحل مهندسی بنیادی پالایشگاه تمام ایرانی پارس با ظرفیت 120 هزار بشکه میعانات گازی و هزینه سرمایه گذاری 1.3 میلیارد یورو به پایان رسیده است. 

این پالایشگاه را در کنار پالایشگاه موجود شیراز ذکر کرد و افزود: در راستای احداث این پالایشگاه و شناسایی توانایی های داخلی در بخش های مهندسی و تامین تجهیزات، با تمام سازندگان داخلی جلساتی برگزار شده است که بعد از ابلاغ، عملیات اجرایی آغاز می شود.

احمدی اضافه کرد: این پالایشگاه با ظرفیت 120 هزار بشکه میعانات گازی و هزینه سرمایه گذاری یک میلیارد و 300 میلیون یورو احداث می شود.

وي خاطرنشان کرد: شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران عهده دار اجرای تمامی طرح های زیربنایی در بخش های پالایش، ذخیره سازی، انتقال و توزیع نفت خام و فرآورده های نفتی در سراسر کشور است و هم اکنون ساخت و توسعه بیش از پنج پالایشگاه را در دستور کار دارد.

فرهاد احمدی درخصوص طرح های شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: در حال حاضر 38 طرح در قالب 58 پروژه در این شرکت در دست اقدام است که از پروژه های خطوط لوله، مخازن استراتژیک نفت خام، جایگاه ها ، ساخت واحدهای پالایشگاهی تا طرح های توسعه پالایشگاهی را دربردارد.

وی افزود: هزینه سرمایه گذاری در این 38 طرح 19 هزار میلیارد تومان است که برخی از آن ها در سال گذشته به اتمام رسید.

 مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران اعلام کرد: در آینده نزدیک 2 واحد تصفیه نفت گاز در طرح های بهینه سازی و بهبود کیفیت فرآورده های نفتی پالایشگاه شهید تندگویان تهران و افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده های نفتی امام خمینی (ره) شازند به بهره برداری می رسد که هریک از این واحدها روزانه 8 میلیون لیتر نفت گاز مرغوب مطابق با استاندارد های روز دنیا تولید خواهند کرد.

 احمدی تصریح کرد: با افتتاح واحد اکتانایزر و ایزومریزاسیون در سال گذشته تولید بنزین پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند روزانه 8 میلیون لیتر افزایش یافت و با افتتاح واحد RFCC تولید بنزین در مجموع به 16 میلیون لیتر در روز می رسد.

 وی در خصوص رعایت الزامات زیست محیطی در طرح ها اعلام کرد: در طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند روزانه 600 تن گوگرد از فرآورده های نفتی استحصال می شود و در طرح بهینه سازی و بهبود کیفیت پالایشگاه شهید تندگویان نیز 120 تن گوگرد از فرآورده های نفتی استحصال می شود.

 احمدی ادامه داد: پروژه بنزین سازی پالایشگاه بندرعباس با ظرفیت تولید حدود 6 میلیون لیتر بنزین مرغوب و 7.9 میلیون لیتر نفت گاز مرغوب طبق برنامه تا خرداد 92 در مدار تولید قرار می گیرد که در این پروژه نیز 120 تن گوگرد از فرآورده های نفتی استحصال می شود که با احتساب میزان گوگرد تولیدی پالایشگاه موجود ، روزانه 250 تن گوگرد دانه بندی شده در این پروژه تولید خواهد شد. 
مدیر عامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: در حال حاضر میزان پیشرفت طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند بیش از 97 درصد، طرح بهینه سازی و بهبود کیفیت فرآورده های نفتی پالایشگاه شهید تندگویان تهران 98 درصد و پروژه بنزین سازی بندرعباس 66 درصد است.

 فرهاد احمدی پروژه های توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان ، توسعه فرآیند و بهینه سازی پالایشگاه اصفهان، احداث پالایشگاه آناهیتا و طراحی و ساخت پالایشگاه تمام ایرانی پارس را به عنوان پروژه های آتی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران اعلام کرد./عب

برچسب ها: پالایشگاه ، پتروشیمی ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار