با سوخت موجود و این موتور می توان بیش از 800 کیلومتر را با سرعت 322 کیلومتر بر ساعت پیمود.سیستم های ایمنی نظیر چتر نجات و سیستم فرود اضطراری خودکار نیز برای این ماشین پیش بینی شده اند. فعلاً برای صحبت کردن از قیمت یا تولید TF-X خیلی زود است.

به گزارشخبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران شرکت ترافیجیا اولین جزئیات از خودروی پرنده چهار نفره خود با نام TF-X کانسپت را منتشر کرد. خودرویی که می تواند به صورت عمودی و همانند هلیکوپتر از زمین برخیزد یا بنشیند.مشخصات فنی دقیق این وسیله نقلیه اعلام نشده اند. اما یک موتور 300 اسبی و دو موتور 600 اسبی الکتریکی، پیشرانه آن را شکل می دهند. موتورهای الکتریکی وظیفه برخواستن و نشستن را بر عهده می گیرند؛ و پره های آنها نیز جمع می شوند. در حالت کروز پروانه ها جمع می شوند و موتور درون سوز که در پشت قرار گرفته و البته پره های آن همانند هاورکرافت ها پوشیده شده (برای امنیت در رانندگی در سطح جاده)) علاوه بر وظیفه رانش این پرنده، باتری ها را هم شارژ می کند. با سوخت موجود و این موتور می توان بیش از 800 کیلومتر را با سرعت 322 کیلومتر بر ساعت پیمود.سیستم های ایمنی نظیر چتر نجات و سیستم فرود اضطراری خودکار نیز برای این ماشین پیش بینی شده اند. فعلاً برای صحبت کردن از قیمت یا تولید TF-X خیلی زود است.
 
Terrafugia TF-X : the flying car
Terrafugia TF-X : the flying car

Terrafugia ادعا می کند که برای یادگیری راندن این وسیله دو زیست، تنها 5 ساعت آموزش کافیست. زیرا بسیاری از کنترل های آن به سبک خودروها طراحی شده اند. در عین حال سیستم پرواز نیز از کنترل با سیم fly-by-wire بهره می گیرد. از همه مهمتر سیستم تیک آف یا لندینگ این خودروی پرنده، بصورت خودکار عمل می کند که اطمینان بخش بوده و بار زیادی را از دوش راننده-خلبان بر می دارد.

 
 
 
 منبع:پدال
برچسب ها: بازار ، ماشین ، پرواز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار