عضو فراکسيون گردشگري مجلس، با بيان اينکه تاکنون 117 نماينده طرح تبديل سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به وزارتخانه را امضاء کرده‌اند، گفت: اين طرح يکشنبه هفته آتي(22 ارديبهشت‌ماه) تقديم هيات‌رئيسه مجلس خواهد شد.

"مهرداد بائوج لاهوتي" نماينده مردم لنگرود در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران از طرح 117 نماينده مجلس براي تبديل سازمان ميراث فرهنگي،گردشگري و صنايع‌ دستي به وزارتخانه خبر داد و گفت: تعداد اين نمايندگان در حال گسترش است و اين طرح يکشنبه هفته آتي (22 ارديبهشت‌ماه) تقديم هيات‌ رئيسه مجلس خواهد شد.
 
وي در ادامه با بيان اين که سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري يکي از معاونت‌هاي رياست‌جمهوري است، افزود: با توجه به اينکه همواره رياست سازمان ميراث فرهنگي به يکي از معاونان رئيس‌جمهوري سپرده مي‌شود و هرگونه ارتباط و پاسخگويي در اين بخش با ورود رئيس‌جمهور  همراه است نمايندگان طرح تبديل اين سازمان به وزارتخانه را مطرح کردند.

عضو فراکسيون گردشگري مجلس با تاکيد براين‌که در حال‌حاضر هيچ ارتباطي بين مجلس و ميراث فرهنگي وجود ندارد و اين سازمان پاسخگوي مجلس نيست، اظهار داشت: تبديل سازمان ميراث فرهنگي به يک وزارتخانه منجر به ارتباط بيشتري با قوه‌مقننه مي‌شود و پارلمان مي‌تواند خلاهاي قانوني اين وزارتخانه براي پيشبرد اهداف آن را برطرف نمايد.
 
اين نماينده با اشاره به پيش‌بيني 20 ميليارد تومان درآمد گردشگري در سند چشم‌انداز، تصريح کرد: ايران جزء 10 کشور برتر دنيا در بحث جاذبه‌هاي گردشگري است و توجه به اين مقوله منبعي براي کسب درآمدهاي ارزي خواهد بود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار