لیگ برتر دوازدهم، ‌معجونی از تلخی ها و شیرینی هایی بود که تا همین یک هفته پیش از برگزاری مسابقات، ردپای خود را بر تن این مستطیل سبز گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، لیگ برتر فوتبال در هفته سی و سوم خط پایان های زیادی داشت؛ لبخندها و غم های بی شماری که نه تنها بر لب بازیکنان و مربیان نشست بلکه حجم انبوهی از هواداران را هم درگیر کرد.

در این میان شاید همیشه عادت کرده ایم که2 تیم سرخابی پایتخت بیش از دیگران در زیر ذره بین رسانه ها قرار گیرند اما گاهی از میان بالهای ذره بین نکات و حواشی ریزی بزرگ می شود که روزگاری دغدغه عده ای بود.

قهرمانی در هر زمانی و تحت هر عنوانی برای یک تیم آن همدر بالا ترین تورنمنت داخلی از حساسیت و اهمیت زیادی برخوردار است. حالا این قهرمانی اگر برای تیمپر هوادار آبی پوش پایتخت با هدایت پرافتخار ترین سرمربی لیگ صورت گیرد آن هم یک هفته مانده به پایان لیگ، صحنه ای است که مردان آبی پوش امیر آن را فراموش نخواهند کرد. بازیگرانی که خوب ایفاینفش را بلدند و کارگردانی که تجربه اش حکایت از توانمندی اش دارد.

در حالی که سپاهانی ها نیز در این چند هفته از مدعیان قهرمانی بودند اما گوی سبقت را آبی پوشان پایتخت ربودند. استقلال قلعه نویی با 67امتیاز در هفته قبل از پایان لیگ، ‌جام را بالای سر خود برد تا طلایی پوشان اصفهان که در همان لحظات در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس برای جام حذفی می جنگیدند فرصت را برای کسب حداقل یک جام غنیمت بشمارند و سرخپوشان را در مقابل جمع زیادی از هوادارانشان شکست دهند. و حالا سپاهانی ها با برد در ضربات پنالتی مقابل پرسپولیس ثابت کردند که از کسب جام سیر نمی شوند.

در این میان تراکتور سازی تبریز که حریف سرسختی هم چون فولاد را برای کسب جایگاه خود در جدول می دید مقابل حریفش برد تا با تمام حاشیه هایی که این روزها گریبان این تیم را گرفته است همچنان سوم بماند. حاشیه هایی که شاید مهم ترین آن مسائل مربوط به اخراج سرمربی این تیم باشد. اگر چه کسب رتبه سوم نتیجه بدی نیست ولی این تراکتور همان تیمی است که در فصل قبل نایب قهرمان لیگ شد و هواداران انتظار داشتند که امسال حداقل جایگاه فصل قبل حفظ شود و چه بسا به قهرمانی هم می اندیشیدند.

و اما فولاد تیمی که بدون شک امسال پدیده لیگ برتر بود. شاگردان فرکی اگر چه فصل را چندان خوب شروع نکردند اما در ادامه به خصوص در نیم فصل دوم نشان دادند که امسال اهداف بزرگی در سر دارند. حالا این فولاد در یک قدمی کسب سهمیه آسیایی است. فولادی ها در هفته 34 مقابل نفت تهران رقیب اصلی خود بازی دارند و حتی اگر در این دیدار به تساوی هم برسد سهمیه آسیایی را می گیرد. افتخاری که هر تیمی برای رسیدن به آن تمام توان خود را به کار می بندد.

و اما شاید بازنده اصلی لیگ دوازدهم همین حالا یک هفته قبل از پایان لیگ تیم پرسپولیس تهران باشد. تیمی که هم در لیگ به نتیجه ای نرسید و هم جام حذفی را از دست داد و حالا مهدوی کیا که خداحافظی کرده و علی کریمی هم هر چند احساسی از این تیم سودای رفتن و خداحافظی سر داده است.

رقابت های فشرده تنها در بالای جدول نیست. میدان مبارزه در جایی پایین تر از جدول برای تیم هایی با خطر سقوط داغ است و هفته آخر در صورت تصویب 16 تیم شدن لیگ هفته بسیار حساسی برای آلومینیم است و البته ذوب آهن نیز با یک امتیاز بیشتر این حساسیت را حس می کند.

لیگ دوازدهم لیگ بسیار حساسی بود. تیم هایی که تا هفته های پایانی مشخص نبود کدام یک گوی سبقت را از دیگریمی رباید، حالا با مشخص شدن قهرمان شاید سهم زیادی از جذابیت های لیگ تمام شده است.

لیگی که یک سال است سهم زیادی از علاقه مندان را گرد هم آورده است. بزرگترین مسابقات ورزشی کشور است و به همین خاطر است که انتظار می رود هر سال برنامه ریزی ها دقیق تر باشد و تیم ها در بهترین شرایط به مصاف هم بروند.

به هر حال یک هفته پیش از پایان لیگ باید گفت لیگ دوازدهم هم چون هر لیگ دیگری معجونی از تلخی ها و شیرینی ها و بردها و باخت ها بود./زر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار