مهندس نجار وزير كشور در نشست افق رسانه صداوسيما محورهاي برنامه‌سازي در خصوص انتخابات را برشمرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ پس از برگزاري سي‌و يكمين نشست افق رسانه در صدا و سيما ، مهندس نجار وزير كشور و وكدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان مهمان معاونان ، مديران و برنامه‌سازان رسانه ملي بودند. در اين نشست كه به منظور تشريح فعاليت‌هاي وزارت كشور و شوراي نگهبان در انتخابات 92 و نحوه همكاري با صداوسيما برگزار شد ، وزير كشور با قدر داني از رئيس و كاركنان رسانه ملي در پوشش شبكه‌هاي صداو سيما در كشور صدا وسيما را اولين يار وزارت كشور در برگزاري انتخابات خواند و از صدا وسيما خواست تا پيش از هر چيز به عنوان اصلي ترين و پرمخاطب ترين رسانه كشور با ايجاد شور انتخاباتي و بسيج همه آحاد مردم براي حضور پر شور در انتخابات توطئه هاي دشمن را براي كم‌رنگ كردن انتخابات خنثي كند . وي برنامه سازان را به توجه به 9 محور در برنامه سازي هدايت كرد كه عبارت بودند از: 
1-خنثي سازي و عقيم كردن  القائات و جنگ رسانه‌اي دشمن با روش‌هاي هنرمندانه 
2-ايجاد همصدايي در ميان تمام اقوام و اقشار مردم كشور با توجه به پهنه وسيع جغرافيايي كشور و تنوع اقوام و اقشار مردم در آن و ارائه برنامه‌هايي مطابق با سلائق همه اقوام ، مذاهب رسمي كشور و طبقات سني مختلف. 
3- به تصوير كشيدن و روايت پيشرفت‌هاي به‌دست آمده و دستآوردهاي انقلاب براي بالا رفتن حس اعتماد به نفس در آحاد مردم و نشان دادن كارآمدي نظام براي افزايش سطح دانايي در كشور با نمايش دست‌اوردهاي علمي‌صنعتي پزشكي وغيره. 
4 -تببين حقوق مردم در تعيين سرنوشت خود مبتني بر ارزش‌هاي اسلام  وحقوق قانوني آن‌ها در اداره كشور. 
 5- بررسي تاريخچه برگزاري بيش از 30 انتخابات در جمهوري اسلامي ايران از ابتدا تا كنون كه مبين برگزاري انتخاباتي مستحكم و مردمي است . چرا كه انتخابات در كشور در تمام مراحل -از برگزاري تا رأي دادن ونظارت بر آن- همواره مردمي بوده است. 
 6- ترسيم مسيربرنامه‌هادر جهتي كه مخاطبان علاوه بر شناخت نامزدها بتوانند با برنامه‌هاي آنها نيز آشنا شوند. 
7 – ارائه فرصت كافي به هركدام از نامزدها براي معرفي خود و برنامه‌هايشان 
 8- تبيين ويژگي‌هاي رئيس جمهور موفق در زمينه‌هاي اقتصادي، سياسي، فرهنگي، سياست خارجي و.... 9- برگزاري نشست‌هايي با حضور گروه‌هاي مرجع نظير نخبگان، دانشگاهيان، روحانيان    /ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.