معاون وزير راه وشهرسازي گفت: تاکنون 4100 میلیارد تومان سرمایه گذاری از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء انجام شده و طراحی مفهومی پروژه قطار برقي تهران مشهد به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران عبدالعلی صاحب محمدی در حاشیه افتتاح نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و صنایع ریلی با بيان اينكه قطار برقی تهران_ مشهد براساس یک قرارداد BOT میان دولت و بخش خصوصی بسته شده است، افزود: تامین سرمایه از طریق بخش خصوصی، واگذاری مدیریت خط و ناوگان به بخش خصوصی و خصوصی سازی  از اهداف اصلي اين قرار داد است.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی با بیان اینکه پروژه  قطار برقی تهران - مشهد، قراردادی منحصر به فرد  است افزود: اين پروژه  تمامی اهداف خصوصی سازی را محقق کرده است،

وي در ادامه تصريح كرد: تاکنون 4100 میلیارد تومان سرمایه گذاری از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء انجام شده و طراحی مفهومی آن هم به پایان رسید، کار  پروژه قطار برقي تهران _مشهد در شبکه بالاسری هم شروع شده است.

معاون وزير راه وشهرسازي در خصوص زمان پایان این پروژه، بیان کرد: در حال حاضر مشکل ما در تامین منابع است، همكاري بخش خصوصي نيازمند كمك مالي از منابع بانكي است  كه متاسفانه تا كنون بانكها در اين زمينه همكاري نداشته اند، پیش بینی ما  براي اتمام اين طرح یک برنامه 3 تا 5 ساله است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار