ايران در ميان کشورهاي جهان، يکي از بزرگترين صادرکنندگان صنايع ريلي به شمار مي رود و طي سال گذشته 500 دستگاه واگن باري به کوبا صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ سيد عليرضا پيشگويي مسئول اجرائي برگزاري نخستين نمايشگاه بين المللي حمل و نقل و صنايع ريلي ايران، توسعه صادرات، ارائه توانمندي هاي شرکت هاي ايراني را از اهداف اصلي برگزاري نخستين نمايشگاه بين المللي حمل و نقل و صنايع ريلي ايران دانست و گفت: افزايش توليد و مقابله با تحريم ها، بومي سازي اين صنعت، آشنايي با توليدکنندگان از ديگر اهداف اين نمايشگاه به شمار مي رود.

وي ادامه داد: آشنايي توليدکنندگان صنايع ريلي کشور با جديدترين پيشرفت هاي روز اين صنعت در جهان، توسعه صادرات و تحقق شعار حماسه اقتصادي، از مهمترين اهداف برگزاري اين نمايشگاه به شمار مي رود.

وي در ادامه افزود: جمهوري اسلامي ايران در حال حاضر يکي از کشورهاي صادرکننده صنايع ريلي است و کشورهايي همچون عراق، بنگلادش و کشورهاي آفريقاي جنوبي نيازمند صادرات ايران هستند.

پيشگويي در ادامه تصريح کرد: در طي سال هايگذشته 500 دستگاه واگن باري به کوبا، يک هزار دستگاه واگن باري به سوريه، 70 دستگاه واگن مسافري به بنگلادش و 200 دستگاه واگن باري به سودان صادر شده است.

وي خاطرنشان کرد: براي نخستين بار به کشورهاي صادرکننده اي چون چين، بوژي واگن هاي مسافري صادر شده است./س
برچسب ها: صادرکننده ، صنایع ، ریلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار