بخش حمل و نقل و صنايع ريلي کشور در آستانه تحول بزرگ

نخستين نمايشگاه بين المللي حمل و نقل و صنايع ريلي ايران در حالي هفته آينده در تهران گشايش مي يابد که دهها شرکت داخلي و خارجي با ارائه دستاوردهاي نوين داخلي و خارجي، بخش حمل و نقل و صنايع ريلي کشور را در آستانه تحولي بزرگ قرار خواهند داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ اين نمايشگاه 20_17 ارديبهشت در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران برگزار خواهد شد.
در اين نمايشگاه صنايع و خدمات مختلف ريلي بخش مسافري درون شهري، برون شهري و بخش باري، واگن به شکل هاي مختلف نيرو محرکه، لوکوموتيو برقي و ديزلي، قطعات مصرفي، واگن اتوبوسي، واگن باري، واگن مولد، واگن مانوري، شرکت هاي حمل و نقل ريلي، خدمات پس از فروش، خدمات تعمير و نگهداري و خدمات بيمه اي ارائه خواهد شد.
سيد عليرضا پيشگويي مجري برگزاري نخستين نمايشگاه بين المللي حمل و نقل و صنايع ريلي ايران، به اهداف برگزاري اين نمايشگاه اشاره کرد و گفت: توسعه صادرات، ارائه توانمندي هاي شرکت هاي ايراني، افزايش توليد و مقابله با تحريم ها، بومي سازي اين صنعت، آشنايي توليدکنندگان صنايع ريلي کشور با جديدترين پيشرفت هاي روز اين صنعت در جهان، توسعه صادرات و تحقق شعار حماسه اقتصادي، مهمترين اهداف برگزاري نخستين نمايشگاه بين المللي حمل و نقل و صنايع ريلي ايران است.
وي اضافه کرد: اهميت صنعت حمل و نقل ريلي در اجراي زيرساخت هاي پايه، سبب شده تا اين نمايشگاه از اعتبار فراوان داخلي و بين المللي برخوردار شود؛ لذا تاکنون از آن استقبال خوبي صورت گرفته است.
مجري برگزاري نخستين نمايشگاه بين المللي حمل و نقل و صنايع ريلي ايران، گفت: در اين نمايشگاه علاوه بر حضور دهها شرکت مختلف داخلي، شرکت هايي از کشورهاي اروپايي و جنوب شرق آسيا، تجهيزات، کالاها و جديدترين دستاوردهاي خودشان را به نمايش خواهند گذاشت.
جمهوري اسلامي ايران در حال حاضر يکي از کشورهاي صادرکننده صنايع ريلي است و کشورهايي همچون عراق، بنگلادش و کشورهاي آفريقاي جنوبي، نيازمند صادرات ايران هستند.
براين اساس، در طي سالهاي گذشته 500 دستگاه واگن باري به کوبا، 1000 واگن باري به سودان صادر شده است.
همچنين؛ ايران براي نخستين بار به کشورهاي صادرکننده اي چون بوژي واگن هاي مسافري صادر کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار