رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران حفظ عزت ،کرامت ،منزلت و جایگاه زن ایرانی را از دستاوردهای استقرار نظام اسلامی برای حضور زنان درجامعه عنوان کرد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، مراسم جشنی برای مادر  به مناسبت ولادت یگانه دخت نبی اکرم حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور مرتضی طلایی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ،دکتر خانی و دکتر پورموسوی مشاورین شهردار تهران و صدها نفر از شهروندان مناطق 22 گانه شهر تهران اعم از کارکنان شهرداری ، زنان سرپرست خانوار ، دانشجویان و دیگر اقشار از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 11  در تالار وحدت برگزار شد.  
در این مراسم که به همت واحد امور بانوان منطقه 11 با اجرای برنامه های متنوع و شاد برگزار شد ، مرتضی طلایی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ، با بیان این که در مطالعه تاریخ؛ زنان همواره در عرصه های سیاسی ،اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی نقش آفرین بوده اند ؛ به بررسی مدل های حضور اجتماعی زنان از دیر باز تاکنون پرداخت و بر اهمیت حضور اثر بخش زنان در موفقیت های مردان تأکید کرد.  
وی افزود:تاریخ گواه است که زن دردوره ای به عنوان کالایی گران بها و دور از دسترس محسوب می شده و هیچ نقش و جایگاهی در جامعه نداشته است و زمانی نیز با ورود زنان به جامعه به دلیل عدم رعایت اصولی که جایگاه و کرامت زن را حفظ می کند؛ تبدیل به کالایی بی ارزش و نیروی کار ارزان در جامعه غربی شده است.  
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه خاطر نشان کرد که در دین مبین اسلام زن به یک شخصیت گران بها تبدیل شد ونمونه آن حضرت فاطمه زهرا(س) است که علاوه بر مدیریت امور خانواده در عرصه های اجتماعی جلوتر از مردان در دفاع از ولایت تلاش کرده و نقش آفرینی می کند.  
مرتضی طلایی ایجاد فرصت های برابر در عرصه های اجتماعی و حفظ عزت ،کرامت ،منزلت و جایگاه زن در جامعه را مدل اسلام برای چگونگی حضور زنان در جامعه دانست و بر این نکته تأکیدکرد که "امروز در کشوری زندگی می کنیم که فرصت حضور زنان در جامعه به برکت استقرار نظام اسلامی فراهم شده است و شرایطی  ایجاد شده که بخش وسیعی از جامعه دانشگاهیان کشور را دختران تشکیل می دهند و بیش از 40 درصد کارکنان تلاشگر مدیریت شهری نیز بانوان هستند./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار