تبادل فناوری و هم افزایی میان سازندگان تجهیزات زمینه اشتغال پایدار در شرکت های دانش بنیان را سبب می شود که این امر یکی از راهها ی رسیدن به حماسه اقتصادی است .

 به گزارش خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران: محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور امروز در نمایشگاه تجهیزات و آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: این نمایشگاه در راستای اجرای راهبردهای نقشه جامع علمی کشور و برنامه پنجم توسعه و لزوم گسترش نظام علم و فن آوری و نو آوری و نقش مهم تجهیزات و مواد آزمایشگاهی برگزار شده است .
 
وی با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه توانمند سازی شرکت های دانش بنیان است حوزه تولید افزود: تجاری سازی تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و بستر سازی برای نمایش توانمندی محققان و پژوهشگران و تداوم مسیر تولید داخلی از مهمترین اهداف این نمایشگاه است . 

وی ادامه داد: مسئله توسعه مراکز علمی و تحقیقاتی به عنوان مهم ترین عامل بازسازی تولیدات داخل و برنامه ریزی برای صادرات و برپایی عدالت اجتماعی از طریق تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی با توجه به شعار امسال میسر خواهد شد.
 
رحیمی با بیان اینکه عواملی همچون تحریم ها و کار شکنی های دشمنان خارجی و داخلی برای ما عوارضی را ایجاد کرده است گفت: برپایی نمایشگاه یکی از اقدامات مهم در حمایت از تولید کنندگان داخلی است و سبب می شود تولید کنندگان به عنوان پیشتازان عزت در جامعه معرفی شوند. 

معاون اول رئیس جمهور به سیاست های مالی دولت برای حمایت از متخصصان و پژوهشگران افزود: اصلاح قوانین بانکی جهت ارائه خدمات بهتر به بخش تولید و بهره گیری از توانایی متخصصان داخل همواره مورد توجه بوده و با وجود موانع زیاد همواره سعی بر این بوده که از تولید داخل حمایت صورت گیرد که البته این اقدام نیازمند عزم جدی تولید کننده و مصرف کننده در کنار دولت است.
 
وی ادامه داد: برای تحقق این امر مهم اول باید سطح کیفی تولید ملی افزایش یابد و همچنین حمایت نخبگان باید به شکلی باشد که مخترعان با آسودگی خاطر نسبت به حقوق مادی خود به فعالیت بپردازند.
 
رحیمی با بیان اینکه باید از خام فروشی جلوگیری شود تصریح کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت ها و سرمایه فیزیکی یکی از راههای بهبود فضای کسب و کار و بستر سازی برای اشتغال نیروی کار ایرانی می باشد. 

 وی عنوان کرد: حضور عموم مردم اعم از سرمایه گذاران داخلی و خارجی از جمله محورهای مهمی است که در حوزه استفاده از تولید داخل مطرح شده است.
 
 حضور 131 شرکت داخلی در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران 


رحیمی ضمن بیان این مطلب گفت: در این نمایشگاه که با هدف معرفی تجهیزات داخل کشور برپا شده است بیش از 1000 محصول ( 750دستگاه پیشرفته و 275 ماده آزمایشگاهی داخلی ) در معرض دید عموم قرار گرفته است.
 
وی در ادامه افزود: برگزاری این نمایشگاه و تجلی ساخت تولید داخل زمینه افزایش تولید بومی را سبب شده است. 

وی عنوان کرد: با تبادل فناوری و هم افزایی میان سازندگان تجهیزات زمینه اشتغال پایدار در شرکت های دانش بنیان فراهم می شودو امید واریم امسال بنا بر گفته رهبری به سال حماسه اقتصادی تبدیل شود .  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.