در پي تشديد حملات طالبان عليه نيروهاي ناتو در افغانستان که به افزايش تلفات و خسارات آنها منجر شده است کارشناسان به آنها توصيه کردند براي کاهش تلفات خود هر چه سريع تر اين کشور را ترک کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني العالم، نيروهاي خارجي مستقر در افغانستان اذعان کردند در روزهاي اخير با اوضاع و شرايط دشواري روبرو شده اند. 
گانتر کيتز سخنگوي نيروهاي ايساف اعلام کرد شمار زيادي از نيروهاي ايساف در مناطق مختلف افغانستان کشته شده اند.
محمد جواد جوادي خبرنگار اين شبکه در کابل در گزارشي در اين باره گفت: هنوز چند روزي از اعلام آغاز دور جديد حملات طالبان عليه نيروهاي خارجي مستقر در مناطق مختلف افغانستان نگذشته است که شمار زيادي از نيروهاي ناتو در اين کشور کشته و زخمي شده اند تا جايي که مسئولان نيروهاي ناتو اذعان کردند روزهاي سختي را پشت سر مي گذارند. 
سخنگوي نيروهاي ايساف گفت: روزهاي اخير روزهاي بسيار سختي بود زيرا بسياري از نيروهاي خود را در مناطق مختلف کشور از دست داديم. 
در ادامه گزارش آمده است: با توجه به پيامدهاي درگيري بين نيروهاي خارجي و گروه هاي مسلح در افغانستان و بازتاب هاي فاجعه باري که براي اوضاع سياسي و امنيتي اين کشور دارد و به خشم و غضب مردم منجر مي شود، ناظران بر اين باورند که بايد در راهکارها و ساز و کارهاي تفاهم با گروه هاي مسلح بازنگري کرد. 
عبدالباقي امين رئيس مرکز مطالعات استراتژيک منطقه اي گفت: بايد گفتمان صلح و ساز و کارهاي تفاهم با مخالفان را مورد بازنگري کنيم در غير اين صورت اوضاع وخيم تر مي شود. 
در ادامه گزارش آمده است: کارشناسان از نيروهاي خارجي خواستند براي کاهش تلفات خود و خروج از باتلاق افغانستان با کمترين خسارات ممکن، هر چه سريع تر از اين کشور خارج شوند. 
احمد شاه احمد زاي رئيس حزب اقتدار اسلامي افغانستان گفت: براي جلوگيري از کشته شدن شمار بيشتري از نيروهاي ايساف در افغانستان به آنها توصيه مي کنيم هر چه سريع تر از اين کشور خارج شوند. تنها راه حل اين است که برنامه اي زمان بندي شده براي خروج از افغانستان تهيه کنند. 






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار