پايتخت تونس صحنه تظاهرات گسترده در اعتراض به تجاوز رژيم صهيونيستي به سوريه بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم ، اين تظاهرات به درخواست گروه هاي سياسي و مردمي برگزار شد. 
شرکت کنندگان در اين تظاهرات سکوت اعراب را در برابر حمله به دمشق محکوم کردند و اين تجاوز 
را به منزله تعرض به همه ملت سوريه و تلاش براي تضعيف محور مقاومت دانستند. 
وجدي بن مسعود خبرنگار اين شبکه در تونس در گزارشي در اين باره با اشاره به اين که تظاهرکنندگان در واکنش به تجاوز اخير اسرائيل، پرچم سوريه را گلباران کردند افزود: شهروندان تونسي در پايتخت و برخي ديگر از شهرهاي اين کشور تظاهرات و تجاوز اسرائيل به سوريه را که حلقه تازه اي از زنجيره اقدامات عليه محور مقاومت در منطقه است محکوم کردند. 
البشير الصيد عضو جنبش مرابطون که در اين تظاهرات شرکت داشت گفت: اين تظاهرات اعتراض آميز در حمايت از مردم سوريه و در اعتراض به تجاوز رژيم صهيونيستي به مرکز تحقيقاتي در جمرايا در ريف دمشق برگزار شده است. به همين مناسبت همه حکومت ها و رژيم هاي عربي شرکت کننده در اين تجاوز جنايتکارانه محکوم مي کنيم. 
در ادامه گزارش با اشاره به سکوت اعراب در مقابل اقدامات تجاوزکارانه رژيم صهيونيستي آمده است: در حالي که رژيم هاي عربي در مقابل اين تجاوزکاري ها سکوت کرده اند برخي ديگر نيز آشکارا با اين رژيم همکاري مي کنند تا مثلث توطئه عليه سوريه کامل شود. 
خبرنگار افزود: تونسي ها موضعگيري ضعيف دولت اين کشور را در قبال تجاوز به سوريه محکوم کردند و خواستار واکنش قاطع ارتش سوريه به تجاوزات اسرائيل شدند. 
عبدالفتاح کحولي دبيرکل حزب الثوابت که در اين تظاهرات شرکت داشت گفت: عجيب نيست که برخي از حکومت هاي عربي چنين مواضعي اتخاذ کنند، بخصوص که کشورهايي مثل عربستان سعودي در چنين تجاوزاتي دست دارند. اين تجاوز بخشي از يک مجموعه کامل است که صهيونيست ها، آمريکا و برخي کشورهاي عربي و... در آن دست دارند. 
خبرنگار با اشاره به اين که پيشروي هاي ارتش سوريه در مبارزه با گروه هاي مسلح در اين کشور يکي از علل اصلي تجاوز اخير رژيم صهيونيستي به سوريه است افزود: اين امر از نقش اسرائيل در برنامه جنگ عليه سوريه پرده بر مي دارد. 
تظاهرکنندگان پرچم هاي سوريه و حزب الله و تصاوير بشار اسد رئيس جمهور سوريه را با خود حمل مي کردند و پلاکاردهايي حاوي شعارهاي ضد اسرائيلي در دست داشتند که بر روي برخي از آنها شعارهايي عليه شبکه هاي العربيه و الجزيره به بخاطر مشارکت در خونريزي هاي سوريه نوشته شده بود.







برچسب ها: بین الملل ، تظاهرات ، تونس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار