چايبو ماسالاچي رئيس فرودگاه نيامي پايتخت نيجر اعلام کرد يک هواپيماي نيجريه اي در نزديکي پايتخت نيجر سقوط کرده است و در اين حادثه 2 نفر جان باختند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، وي گفت اين هواپيما با هدف انجام ماموريت شناسايي در حال پرواز بود که سقوط کرد.
ارتش نيجريه که  در عمليات منطقه اي حمايت از نيروهاي فرانسوي در شمال کشور مالي مشارکت دارد سقوط يک فروند هواپيماي خود را در کشور نيجر تاييد کرد.
ژنرال کريس اولوکولاده از مسئولان نظامي نيجر هم گفت اين هواپيما از نوع جنگنده هاي آلفا جت در شصت کيلومتري غرب نيامي سقوط کرد و دو خلبان آن کشته شدند. علت سقوط اين هواپيماي نظامي مشکل فني آن اعلام شد. اين هواپيما يکي از چهار هواپيماي نيجريه مستقر در پايتخت نيجر بود که در چارچوب عمليات بين المللي در مالي به رياست آفريقا در فرودگاه پايتخت نيجر مستقر شده بود.
فرانسه در ماه ژانويه عملياتي را با هدف برکنار کردن شبه نظاميان وابسته به القاعده در کشور مالي شروع کرد. حدود شش هزار نيرو از کشورهاي همسايه از جمله کشورهاي نيجر و نيجريه در اين عمليات حضور دارند. چاد هم در اين عمليات مشارکت دارد اما اعلام کرده است قصد دارد دو هزار نيروي خود را از اين عمليات خارج کند.






برچسب ها: بین الملل ، نیجر ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار