با پايان عمليات مرمتي مسجد قزويني هاي تبريز، اين مسجد تاريخي به صورت ويدئو كنفرانس و در قالب مراسم رونمايي از مرمت و ساماندهي 600 مسجد و اماكن مذهبي تاريخي كشور، بهره برداري شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، همزمان با اجراي مراسم رونمايي از مساجد تاريخي و اماكن مذهبي كشور دستاورد مرمت هاي انجام گرفته در مسجد قزويني ها به صورت ويدئو كنفرانس ارائه شد.

مرمت اين مسجد از سال 90 آغاز شده بود، كه با بازسازي قسمت هاي تخريب شده و اصلاح و مرمت با حضور معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي، مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان، هيئت امناي بازار ، جمعي از مردم نمازگزار و ديندار تبريز و خیرین مسجد ساز به بهره برداري رسيد.

همچنين در اين مراسم، اعضاي هيئت امناي مسجد قزويني ها مورد تجليل و قدرداني قرار گرفتند.

آقايان حاج حسن حسين نژاد، حاج حسن نورآوري، حاج سيد علي اديب، حاج حبيب منبع جود و حاج مهدي بهتاش از اعضاي هيئت امناي مسجد و مهندس حسين اسمعيلي سنگري مدير پايگاه جهاني بازار تبريز و مدیر عملیات مرمت اين اثر تاريخي تجليل شدند.

مسجد خشتي قزويني ها با قدمت دوره قاجاريه، با 510 متر مساحت، از 10 گنبد و چهار ستون سنگي تشكيل شده و در ضلع شمال شرقي مجموعه صاحب الامر تبريز قرار دارد.

باني و سازنده اين مسجد حاج جعفر قزويني است كه مرمت آن منطبق بر معماري اسلامي و با حفظ و پايبندي به سنت و معماري اصلي بنا انجام گرفته است/س

 

برچسب ها: افتتاح ، مسجد ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.