مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي خاطرنشان كرد: مرمت تمام 150 مسجد و امامزاده تاريخي و ثبت ملي شده استان تا پايان سال جاري و پيش از آغاز سال 93 به اتمام مي رسد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدي در آيين رونمايي از پايان مرمت مسجد قزويني تبريز افزود: مساجد جامع اغلب شهرهاي استان احيا شده و در برخي موارد توسعه نيز يافته اند.

محمدي با اشاره به اينكه 23 مسجد از اين 150 باب مساجد تاريخي استان در حوزه بازار جهاني تبريز قرار دارند، يادآور شد: تمامي اين 23 مسجد مرمت شده اند و مسجد صادقيه به عنوان آخرين مسجد در دست مرمت اين مجموعه تا پايان خرداد ماه سال جاري آماده بهره برداري مي شود.

وي با اشاره به مرمت چهار حوزه علميه و مدرسه داخل بازار جهاني تبريز نيز خاطرنشان كرد: حاج صفرعلي، مدرسه اكبريه و حوزه علميه طالبيه تعدادي از اين آثار بودند كه مورد بازسازي، بهسازي و مرمت قرار گرفتند.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مساجد را پس از پايان مرمت نيازمند نگهداري خوب دانست و خواستار دقت و توجه نمازگزاران و مومنان براي حفظ اين آثار ارزشمند تاريخي و معنوي شد.

محمدي همچنين با تاكيد بر نقش همكاري هيئت امناي مساجد در بازسازي و مرمت اين آثار تاريخي تصريح كرد: حضور و مشاركت مردم و هيئت امناي مساجد مايه دلگرمي و پيشرفت هاي چشمگير در مرمت و بهره برداري از اين آثار بوده است.

وي مرمت مساجد را منشا ايجاد روحيه نشاط و اميد خواند و با اشاره به نحوه ساخت مساجد جديد توسط خيران يادآور شد: اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مي تواند با در اختيار قرار دادن نقشه هاي فني مساجد تاريخي، خيران را در ساخت مساجدي با معماري سنتي ياري كند./س

برچسب ها: مرمت ، مسجد ، امامزاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.