عضو کميسيون اقتصادي مجلس گفت: رئيس جمهور آينده بايد وابستگي اقتصادي به نفت را كاهش دهد.

محسن صرامي‌فروشاني نماينده خميني‌شهر در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در مورد ويژگي برنامه‌هاي اقتصادي رئيس جمهور آينده با توجه به وضعيت اقتصاد کشور گفت: اگر رئيس جمهور آينده به مسايلي که در ادامه به آنها اشاره مي‌کنم توجه داشته باشد کمک شاياني به اقتصاد کشور انجام مي‌دهد.

وي با اشاره به مسايل قابل توجه از سوي رئيس جمهور آتي براي بهبود اقتصاد ادامه داد: رئيس جمهور آتي بايد وابستگي اقتصادي به نفت به طور چشمگيري کاهش يابد و اين مسئله را مد نظر قرار دهد که تنها مجراي نجات اقتصاد بعد از عدم وابستگي به نفت ماليات نيست.
 
صرامي فروشاني در ادامه تصريح کرد: گسترش گردشگري و صنعت توريسم، نگاه به کوير و قابليت هاي آن، نگاه به توليد علم و پژوهش و صادرات علم، نگاه به صنعتگر و توليدکننده و همين طور بسياري از ريز فاکتورهاي ديگر به غير از ماليات در نجات اقتصاد مؤثر است.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس گفت: ماليات بايد در درجه شش يا هفت تأمين منابع مالي قرار گيرد اما وقتي که در کشور صحبت از عدم وابستگي به نفت مي‌شود اولين مسئله‌اي که متوليان اقتصادي و رئيس جمهور و تمام مسئولين به آن توسل پيدا مي‌کنند ماليات است زيرا اعتقاد ندارند که ماليات مي‌تواند در رديف‌هاي پايين تر قرار گيرد.

نماينده خميني‌شهر در پايان اظهارداشت: اگر رئيس جمهور آينده بداند که در کابينه‌اش کدام يک از وزرا جزء کابينه اقتصادي قرار مي‌گيرند و در چيدمان کابينه اقتصادي قوي عمل کند، وزارتخانه‌هاي ديگر هم از بازدهي و عملکرد بهتري برخوردار مي‌شوند اما اگر تيم اقتصادي کابينه دولت ضعيف باشد شاهد تأثيرگذاري، عملکرد و بازدهي ضعيف ديگر وزارتخانه‌ها نيز خواهيم بود.

انتهاي پيام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار