کشاورزان ايراني در سال 1391، بالغ بر 3 ميليون و 200 هزار تن از محصولات خود را به خارج از کشور صادر کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ رئيس کل سازمان توسععه تجارت از افزايش 11 درصدي ارزش و 22 درصدي وزن محصولات کشاورزي صادر شده در سال گذشته نسبت به سال 1390 خبر داد.

حميد صافدل که در حاشيه نخستين همايش ملي گز در چهارمحال و بختياري، ضمن اشاره به سهم 800 هزار دلاري صادرات گز در سبد صادراتي کشور، اين استان را با توليد 85 درصد از گز کشور، قطب اصلي توليد گز در کشور خواند.

صافدل افزود: گندم يا وزني معادل 14.3 ميليون تن عنوان نخستين محصول در سبد کشاورزي ايران را به خود اختصاص داده است و گوجه‌فرنگي و شير گاو با 6.8 ميليون تن و 6.4 ميليون ليتر در رده‌هاي دوم و سوم محصولات کشاورزي و غذايي قرار گرفته‌اند.

وي در ادامه به فرصت‌هاي بي‌نظير موجود در بخش کشاورزي براي افزايش صادرات غير نفتي و اشتغال‌زايي پرداخت و ايجاد صنايع تبديلي را يکي از سياست‌هاي اصلي وزارت صنعت، معدن و تجارت براي شکوفايي کشاورزي صادرات محور خواند.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در تنظيم روابط اقتصادي، کاهش ضايعات کشاورزي، ايجاد ارزش افزوده بيشتر، ارزش نسبي بالاتر نسبت به صادرات محصولات خام کشاورزي، ايجاد اشتغال و درآمد پايدار کشاورزي، ايجاد برندهاي معتبر و توسعه مناطق روستايي را از جمله دستاوردهاي توجه به صنايع تبديلي دانست./عب
برچسب ها: صادرات ، اقتصاد ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار