مبتلایان به فشار خون در جهان تا سال 2025 به 1/5 میلیارد می رسد.

علیرضا اولیایی ، دکترای سیاستگذاری سلامت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  افزود:سازمان بهداشت جهانی ، گروهی از بیماری ها 2002 بر اساس گزارش قابل انتساب به عارضه پر فشاری خون گزارش شده همچنین 639 میلیون نفر از یک میلیارد مبتلا به پر فشاری خون کنونی در کشورهای درحال توسعه زندگی می کنند.

وی گفت: این رقم به 500 میلیون نفر افزایش می یابد حال  آنکه این شاخص با  کاهش در کشورهای توسعه یافته به 70 میلیون نفر می رسد.

 اولیایی با بیان اینکه بر اساس نتایج مطالعه بار بیماری ها شمار مبتلایان به پر فشاری خون،  در کشورهایی با درآمد بالا 70 میلیون و در کشورهای  با درآمد کم 500  میلیون برآورده شده است افزود:  سکته های مغزی عارضه،‌پر فشاری خون است که 28 درصد مربوط به کلسترول بالا و 15 درصد به علت شاخص توده بدنی زیاد است.

وی خاطر نشان کرد:در سال 2005 فشار خون به عنوان سومین عامل ایجاد کننده زندگی از دست رفته بر اثر ناتوانی ( دالی) در کل دنیا است.

 اولیایی اذعان  داشت:  در سال 2009  حدود 37 میلیارد دلار برای فشار خون هزینه شد که 10 درصد  از کل هزینه های صرف شده در بخش بهداشت و درمان بوده است./ح

برچسب ها: فشارخون ، تغذیه ، سکته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار