رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان چرام گفت: در 500 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان هندوانه، سبزی و صیفی جات کشت شد.

 سیدˈ خدارحم معتمدی پور ˈ در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: پیش بینی می شود از این میزان کشت 20 هزار تن محصول برداشت شود.
وی اظهار کرد: آبیاری این میزان سطح زیر کشت هندوانه و سایر محصولات سبزی و صیفی جات در شهرستان چرام با روش آبیاری قطره ای انجام می شود که در این روش آفات و بیماری های محصولات به شدت کاهش می یابد.
وی با بیان اینکه کشت هندوانه به عنوان یکی از محصولات پردرآمد بین کشاورزان چرام رواج یافته است اظهار کرد: افزایش راندمان آبیاری و کاهش هزینه های کارگری از دیگر مزایای روش آبیاری قطره ای برای کشت هندوانه و صیفی جات به شمار می رود.
معتمدی پور عنوان کرد: با توجه به ماندگاری کم محصول هندوانه و صیفی جات و همزمانی کشت آنها با برخی از مناطق جنوب کشور توصیه می شود کشاورزان از هم اکنون برنامه ریزی لازم برای بازاریابی و عرضه محصول خود را داشته باشند.
وی هندوانه، خربزه، خیارسبز، گوجه فرنگی، بادمجان را جزو محصولات تولیدی کشاورزان شهرستان چرام عنوان کرد که برای فروش به به استان های همجوار صادر می شود.
معتمدی پور چرام را جزو مناطق نمونه و حاصلخیز برای کشت انواع محصولات دانست و ابراز داشت: تلاش می شود با برنامه ریزی و حمایت از کشاورزان زمینه رشد و شکوفایی برای افزایش تولید محصولات گوناگون در این منطقه بیش از پیش فراهم شود./س
برچسب ها: کشت ، صیفی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.