نويسنده صهيونيست در نوشته اي که روزنامه هاآرتص منتشر کرد با استناد به دلايلي نوشت:‌ اسرائيل درباره توانايي سپر ضد موشک گنبد آهنين در عمليات اخير عليه نوار غزه دروغ‌پردازي کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري المختصر ؛ رئوبين بدتسور نوشت:‌ اسرائيل درباره کارآمدي گنبد آهنين در عمليات نظامي اخير که به ستون ابر معروف شد افسانه هايي دروغين سر هم  کرده است .

وي افزود:‌افسانه اول اين است که گنبد آهنين سبب  نجات جان انسان هاست اما تحقيق جزئي نشان مي دهد تعداد کشته شدگان اسرائيلي در عمليات موشکي فلسطينيان، قبل و بعد از استفاده از گنبد آهنين، تغييري نکرده است.

اين نويسنده عبري زبان ادامه داد:« افسانه دومي که اسرائيل ترويج مي کند اين است که گنبد آهنين موفق شد 90 درصد موشک هاي شليک شده به اسرائيل را هدف قرار دهد و از 479 موشک شليک شده تنها 58 موشک در اسرائيل فرود بيايد اما  منابع وابسته به يگان مين‌روب در مناطق جنوبي خبر داده اند که تنها در اين مناطق 109 موشک را کشف و خنثي کرده اند».

وي نوشت:« تفاوت آمارهاي واقعي با آماري که ارتش ارائه مي دهد نشان مي دهد اعلام رقم  90 درصدي موفقيت گنبد آهنين بسيار بالاتر از رقم واقعي است . بدتسور  نوشت: حتي منابع وابسته به ارتش نيز در ارائه آمارها حرف واحدي نزده اند، مثلا سخنگوي ارتش در جايي گفته بود تنها 33 موشک به مناطق مسکوني برخورد کرده است اما همين فرد در جاي ديگر اين تعداد را 37 موشک عنوان کرد تا ثابت شود ارتش به صورت عمدي در پي کتمان واقعيت هاست.

برچسب ها: آهنین ، اسرائیل ، هاارتص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار