"محمد مرسي" رئيس جمهور مصر در مصاحبه اي با روزنامه كانادايي "گلوب اند ميل" اوضاع كشورش پس از انقلاب را به "اسپاگتي" تشبيه كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران:"محمد مرسي" رئيس جمهور مصر در گفتگو با "پاتريك گراهام" خبرنگار روزنامه"گلوب اند ميل" كانادا اظهار داشت اوضاع مصر پس از وقوع انقلاب در اين كشور شبيه"اسپاگتي" شده و سخن گفتن از دمكراسي و اصلاحات اقتصادي و اولويت آنها مانند قضيه "مرغ و تخم مرغ" است.

مرسي در ادامه همچنين در خصوص انتشار ويدئويي كه وي "يهوديان" را "نوادگان خوك" خوانده بود گفت: من هيچگونه عقيده اي مبني بر ضد يهود بودن ندارم به دليل اينكه اين عقيده بر خلاف عقايد مسلمانان است و آنچه را كه در آن سخنراني گفتم به خاطر كشتار بيگناهان از سوي برخي از اين افراد است.

رئيس جمهور مصر همچنين در ادامه گفت هنگاميكه "باراك اوباما" رئيس جمهور آمريكا احساس كرد كه وي توانايي برقرار كردن آتش بس بين فلسطيني ها و اسرائيلي ها را دارد، "هيلاري كلينتون" را براي گفتگو در اين باره به قاهره اعزام كرد.

وي همچنين ادامه داد: پس از بالا گرفتن جنگ بين اسرائيل و فلسطين، مصر سفير خود را از سرزمين هاي فلسطيني فراخواند و همچنين "هشام قنديل" نخست وزير اين كشور با سفر به باريكه غزه در راستاي آرام كردن اوضاع در اين منطقه گام برداشت.

محمد مرسي در ادامه مصاحبه خود با تاكيد بر پايبندي خود به قانون اساسي مصر اظهار داشت قانون اساسي جوهره اصل دمكراسي است و ادامه داد به رغم سقوط رژيم گذشته در مصر، بسياري از تاثيرات آن در جامعه همچنان باقي مانده است.

وي همچنين در خصوص "اخواني شدن" دولت مصر اظهار داشت: مردم مصر اين كلمه را به شكلي ناخودآگاه به كار مي برند، اما با اين وجود ، هم اكنون 35 وزير در كابينه وجود دارد كه تنها 7 تن از آنها به اخوان المسلمين وابستگي دارند و باقي انها غير حزبي هستند.

مرسي همچنين پياده سازي احكام در مصر را منجر به حفظ حقوق زنان و حمايت از آنها دانست و افزود براي هر دولتي سخت است كه بر ميراث "حسني مبارك" چيره شود.


انتهاي پيام/
برچسب ها: مرسی ، اسپاگتی ، کانادا ، گلفوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار