56 شکارچی و متخلف در مناطق مختلف این استان که مبادرت به شکار و صید و زنده گیری پرندگان کرده بودند دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس گفت : از این شکارچیان لاشه شش راس بز و میش وحشی و 152 پرنده شکار شده توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست فارس کشف و ضبط شد.

کامران اسلاملو بیان کرد: این شکارچیان همچنین مبادرت به زنده گیری 65 قطعه پرنده کرده بودند که این پرندگان نیز ضبط شد.

وی ادامه داد: از این متخلفان تعداد 26 قبضه اسلحه که چهار قبضه آن غیر مجاز بود کشف و ضبط شد.

اسلاملو افزود : این متخلفان در مناطق اقلید، سعادتشهر، نورآباد، لامرد، فیروزآباد ، آباده، بوانات، استهبان، ارسنجان، داراب، خنج، فسا، قیر، مرودشت، لار و ماله گاله دستگیر شدند .

وی بیان کرد: پرندگان شکار شده شامل قمری، کبک ، مرغابی و تیهو و 65 قطعه پرنده زنده گیری شده شامل کبک ، طرقه ، سهره ، بلبل کمری و قمری و یک پرنده شکاری بهری است .

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس بیان کرد: پس از بررسی کارشناسی آن دسته از پرندگانی که قابلیت رهاسازی در طبیعت را داشته باشند رهاسازی می شوند اما بعضی از آنها که دست آموز شده و از چرخه طبیعت خارج می شوند پس از طی مراحل قانونی در اختیار مراکز مجاز نگهداری حیات وحش که مورد تایید محیط زیست است قرار می گیرند.

اسلاملو از شهروندان خواست با توجه به فصل حساس زایش وحوش و تخم گذاری و جوجه آوری پرندگان در صورت مشاهده هر گونه زنده گیری در حیات وحش مراتب را به اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اطلاع دهند./س

برچسب ها: دستگیری ، شکارچی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.