حوزه علمیه استان اردبیل با صدور بیانیه‌ای با محکوم کردن اقدام شنیع نبش قبر حجربن عدی، این حرکت سخیف را نشان روشنی از جهالت و سفاهت گروه‌های ضاله و انحرافی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / در بیانیه‌ای که حوزه علمیه استان اردبیل منتشر کرد با اشاره به اقدام فرقه ضاله وهابیت و سلفی‌ها در هتک حرمت به مقدسات دینی و تعرض به قبور مقدس بزرگان اسلام آمده است: این اقدامات نشان روشنی از حرکت مزبوحانه استکبار جهانی است که می‌خواهند بین جهان تشیع و تسنن دودستگی ایجاد کنند و به همین خاطر سعی می‌کنند با تخریب اماکن مذهبی شیعیان و سنی‌ها آنها را نسبت به هم بدبین کنند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: در حالی که تمام موحدان و انسان‌های آزاده از این تعرض و حرکت سخیف ناراحت و نگران هستند؛ همچنان شاهد کشتارهای بی‌رحمانه در کشور سوریه به دست عوامل تروریستی غرب هستیم که با وحشیگری و نهایت سنگ‌دلی سعی می‌کنند زنان، کودکان و افراد بیگناه را به خاک و خون بکشند و در کنار آن به مقدسات اسلامی نیز جسارت کنند.

در این بیانیه از تمام علمای جهان اسلام، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اهل سنت و شیعی خواسته شده است تا در برابر چنین اعمال ننگین و بی‌آبرویی محض بایستند و اجازه ندهند چنین اعمال خفت‌بار دیگر بار رخ بدهد.

حجربن عدی از یاران امام علی (ع) است که فرماندهی سپاه را در جنگ نهروان برعهده داشت و بعد از سال‌ها دلدادگی به ائمه هدی (علیهم‌السلام)با دستور معاویه مورد آزار و اذیت قرار گرفته و به شهادت رسید که چند روز پیش قبر این مرید اهل بیت (ع)در حومه دمشق مورد تعرض قرار گرفت که در روزهای اخیر مسلمانان جهان این حرکت سخیف را محکوم کردند.

به دنبال این هتاکی‌ها، رئیس حوزه علمیه استان اردبیل نیز گفت: مسلمانان باید آگاه باشند که دنیای استکبار با حرکت مزبوحانه خود تلاش می‌کند، جهان اسلام و بشریت را در تقابل و نقطه رو‌به‌روی هم قرار دهد؛ در حالی که جامعه اسلامی باید به جای تقابل به اتحاد و وحدت کامل نگاه کند.

حجت‌الاسلام مهدی نوروزی با اعتراض شدید به هتک حرمت مرقد صحابه پیامبر (ص) و حضرت علی (ع)، از جامعه جهانی و سازمان‌های مدافع حقوق بشر خواست تا جلوی چنین اهانت‌هایی را به مقدسات دینی بگیرند و اجازه ندهند مبانی دینی و اساسی مکتب اسلام به دست عده‌ای زالو صفت به خطر بیفتد/س 

برچسب ها: اردبیل ، محکوم ، کردن ، هتک ، حرمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.