مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: پارسال 240 هزار دلار کالا در بخش صنایع دستی از استان سال قبل صادر شد.

  علی کاظمی درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، گفت: سال قبل صنعتگران بخش صنایع دستی 55 تن کالا تولید کرده اند و بخشی از آن به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: صادرات صنایع دستی خراسان شمالی بیشتر از طریق ارتباط بازرگانان استان با بازرگانان سایر استان ها و شرکت در نمایشگاه های صنایع دستی در خارج از کشور بوده است.

کاظمی محصولات صنایع دستی صادر شده از خراسان شمالی را بیشتر دستبافته های داری شامل ˈگلیم، قالی و قالیچهˈ و چادرشب و پارچه های دست بافت اعلام کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در خصوص اقدامات این اداره کل برای صادرات مستقیم صنایع دستی از استان نیز گفت: از سال قبل با برگزاری نشست های تخصصی بین دستگاه های مرتبط در استان فعالیت های خوبی برای برطرف شدن موانع زیرساختی این بخش آغاز شده است.

کاظمی گفت: در نخستین گام برای فراهم کردن زمینه صدور مستقیم صنایع دستی از استان، بازرگانان فعال استان شناسایی شده اند.

طبق آمار ارائه شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اکنون در این استان 15 هزار نفر در بخش صنایع دستی فعالیت دارند که در 33 رشته مختلف به تولید می پردازند که بیشتر در زمینه های دستبافته های داری، رودوزی، نساجی، صنایع چوب و چرم است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.