نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس اهتمام جدی برای حل مشكلات معلولان دارند.

امیرعباس سلطانی در نشست انجمن های جانبازان و معلولان شهرستان بروجن افزود: مسئولان باید برای رفع مشكلات معلولان تلاش كنند تا نیازهای به حق آنان تأمین شود.
وی افزود: برخی مشكلات جامعه معلولان مربوط به مسائل فرهنگی، اجتماعی و تحصیلی است كه طی چندسال گذشته فرهنگ سازی خوبی در این راستا صورت گرفته است.
نماینده مردم شهرستان بروجن با بیان اینكه رفع مشكلات معلولان نیازمند توجه همه جانبه مسئولان است، اظهار داشت: معلولان به دلیل نیازهای ویژه ای كه دارند در مقایسه با سایر گروه های جامعه، بیشتر نیازمند كمك های درمان هستند.
سلطانی با تاكید بر حفظ كرامت انسانی معلولان تصریح کرد: توانمندسازی معلولان به منظور حفظ عزت و كرامت انسانی آنها موجب می شود این افراد با تكیه بر توانایی و همت خویش برای تحقق اهداف فرهنگی، اجتماعی و رفاهی خود گام بردارند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان بروجن نیز در این جلسه گفت: مشلات و نیازمندی های معلولان باید به صورت كارشناسی و با اهداف بلند مدت رفع شود.
محمد رزازی افزود: هم اكنون 806 مستمری بگیر در شهرستان بروجن شامل 500 معلول جسمی، حركتی، ناشنوا و نابینایان و سه هزار و 387 نفر نیز غیر مستمری بگیر زیر پوشش خدمات بهزیستی است.
در این جلسه معلولان فقدان مسكن، بالابودن هزینه درمان، بیكاری، مشكلات مقابل روی ازدواج و نبود بستر مناسب شهری برای عبور و مرور را از مهم ترین مشكلات این قشر دانستند.
شهرستان بروجن، 121 هزار نفر جمعیت دارد و مركز آن در فاصله 62 كیلومتری مركز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است./س
برچسب ها: مجلس ، حل ، مشکلات ، معلولان ، پیگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.