ارزش هاي پارک ملي کوير فقط داشتن يوزپلنگ نيست، با تخريب هاي صورت گرفته در اين پارک بسياري از گونه هاي جانوري و گياهي را نيز از دست خواهيم داد.

هومن جوکار مدير پروژه ملي حفاظت از يوزپلنگ آسيايي، در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، گفت: تخريب زيستگاه هاي حيات وحش در گوشه و کنار کشور قابل مشاهده است، به طوريکه با يک سفر به جنوب ايران از بندر عسلويه و کوههاي نوار ساحلي تا استان هرمزگان، در کوههاي منطقه جنوب فارس و بوشهر که زيستگاه هاي بکر و بي نظير قوچ و ميش لارستان که کمياب نيز هستند، آثار تخريب به وضوح ديده مي شود.
وي افزود: براي اکتشاف نفت و گاز، جاي دست نخورده اي در کوهها باقي نمانده است. بلدوزرها براي يک نمونه برداري ساده تا سر کوهها رفته اند.
وي ادامه داد: متاسفانه مجريان پروژه ها متوجه اقتصادي نبودن اين پروژه ها شده و آنها را نيمه تمام رها کرده اند و ما فقط با يک منطقه تخريب شده مواجه ايم.
وي تصريح کرد: پارک ملي کوير نيز از اين قاعده مستثني نيست و پروژه هاي گازرساني در اين منطقه حفاظت شده، مي تواند آثار مخربي را فراهم آورد.
جوکار گفت: تمام ارزشهاي پارک ملي کوير فقط داشتن يوزپلنگ نيست، بلکه با تخريب هاي صورت گرفته در اين پارک ملي، بسياري از گونه هاي جانوري و گياهي را نيز از دست خواهيم داد.
مدير پروژه ملي حفاظت از يوزپلنگ آسيايي، خاطرنشان کرد: پارک ملي کوير يک ميراث طبيعي است که با بازنگري و حفاظت از آن، مي توانيم اين ميراث را به آيندگان نيز هديه دهيم./ز
برچسب ها: پارک ملی ، کویر ، یوزپلنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار