رئیس کمیته ملی مطالبات مجلس با بیان این که وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیچ‌گونه سابقه اجرایی ندارد، گفت: بهتر بود رئیس‌جمهور، عباسی را به جای وزیر تعاون و رفاه اجتماعی به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی می‌کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "مهدی دواتگری" نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 15 اردیبهشت ماه) در مخالفت با وزیر پیشنهادی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی نطق کرد.

وی گفت: آقای اسدالله عباسی همکار ما بوده و احترام وی واجب است و شخصیت فردی آقای عباسی خوب بوده، ولی ما با صلاحیت حوزه کاری واگذار شده به او کار داریم.

دواتگری افزود: آقای عباسی در سال 1361 موفق به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته بوده و پس از آن در مراکز تربیت معلم مشغول به تدریس بوده است.

نماینده مراغه تصریح کرد: وزیر پبشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا به حال هیچ‌گونه سابقه اجرایی نداشته است.

رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس در ادامه تصریح کرد: آقای عباسی حتی تجربه حضور در یک کارخانه را نداشته و با این حساب ما می‌خواهیم وزارتخانه پرمسئولیت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به وی بسپاریم.

دواتگری ادامه داد: شایسته بود رئیس‌جمهور به جای معرفی عباسی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی او را به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی می‌کرد، چرا که جایگاه، توانمندی و پتانسیل کاری عباسی در وزارت آموزش و پرورش مؤثر است.

دواتگری اظهار داشت: آقای عباسی در معرفی برنامه‌های کاری‌اش، خود را به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه معرفی کرد، ولی در بررسی ما مشخص شد که او عضو هیئت علمی دانشگاه نیست، بلکه اکثر ما در دانشگاه تدریس می‌کنیم. بنده خودم هم در دانشگاه تدریس می‌کنم ولی عضو هیئت علمی نیستیم.

نماینده مراغه اظهار داشت: آقای عباسی اکثر تجربه خود را در بحث تقنینی و مجلس بوده و هیچ‌گونه سابقه اجرایی نداشته است.

نماینده مراغه در پایان گفت: قانون بازسازی و نوسازی در برنامه پنجم تمدید شده، ولی بعد از دو سال از سپری شدن قانون پنج ساله دستور العمل اجرای این قانون ابلاغ نشده است؛ آقای عباسی! چرا در سه ماه سرپرستی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این راستا گام برنداشتید.

یادآور می‌شود نمایندگان خانه ملت در جلسه علنی امروز بررسی برنامه‌ها و رای اعتماد اسدالله عباسی را در دستور کار دارند.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: صحن ، مجلس ، مخالفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار