مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب، از خسارت 80 درصدی به مزارع دیم این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علی عباسی میزان تولیدات بخش کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب را سالیانه بین 196 تا 222 هزار تن دانست و ابراز داشت: این میزان تحت تاثیر شرایط آب و هوایی و میزان بارندگی های سالیانه متغیر است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب، سالانه 150 تا 170 هزار تن محصولات زراعی، 11 تا 12 هزار تن محصولات باغی و 35 تا 40 هزار تن محصولات دامی در این شهرستان تولید می شود.

عباسی ارزش ریالی این تولیدات را 193 میلیارد تومان برآورد کرد.

وی گفت: مجموع اراضی زیر کشت زراعی و باغی این شهرستان 34 هزار و 600 هکتار است که از این میزان 14 هزار و 720 هکتارآبی و 18 هزار و 500 هکتار دیم و هزار و 380 هکتار نیزباغات می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب عمده محصولات تولیدی شهرستان را شامل گندم، ذرت دانه ای، سبزی و صیفی جات، زیتون، انگور وحبوبات ذکر کرد.

وی ادامه داد: از جمله محصولات نوبر شهرستان می توان به گوجه سبز، انگور یاقوتی، باقلا و نخود سبز پاییزه اشاره کرد که با توجه به نوبر بودن از درآمد بالایی برخوردار می باشند و به تدریج طی سنوات آتی سطح زیر کشت این محصولات با توجه به مزیت نسبی که دارند افزایش خواهد یافت.

به گفته عباسی توسعه باغات، توسعه سیستم های آبیاری تحت فشار، افزایش تولید در واحد سطح در محصولات زراعی و باغی، ارتقاء دانش فنی بهره برداران، استفاده بهینه از آب کشاورزی، پیشگیری از تخریب اراضی زراعی وبهبود کیفیت و تغذیه در واحدهای دامپروری از جمله برنامه های اصلی مدیریت جهاد کشاورزیشهرستان سرپل ذهاب است.

عباسی در ادامه با بیان اینکه برداشت گندم در سطح شهرستان شروع شده است، پیش بینی کرد: امسال 45 هزار تن گندم مازاد بر مصرف توسط مراکز خرید مجاز از کشاورزان خریداری شود.

وی افزود: کار برداشت غلات پاییزه در شهرستان توسط حدود 170 دستگاه کمباین و حدود 40 دستگاه دروگر انجام می شود./س


برچسب ها: کرمانشاه ، دیم ، بارندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.