مدير‌عامل مرکز ملي شماره‌گذاري کالا و خدمات ايران گفت: تعداد کد‌هاي توليد‌شده براي کالا‌هاي توليدي و وارداتي از مرز دو ميليون کد گذشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ مهندس احمد غلام‌زاده مدير‌عامل مرکز ملي شماره‌گذاري کالا و خدمات ايران با بيان مطلب بالا در جمع خبرنگاران گفت: اين ميزان کالا توسط 60 هزار مرجع توليدي و توزيعي که عضو ايران‌کد و ثبت‌نام کرده‌اند کد ملي دريافت کرده اند.
وي با اشاره به ايجاد پرتال جديد که مجهز به يک موتور جستجوي کالا‌هاي موجود در بانک ايران‌کد است اظهار داشت: در اين پرتال، جستجو براي يافتن کالا‌هاي ملي ساخت ايران از طريق مشخصات فني، نوع کالا، مراجع عرضه کننده و ساير سيستم‌هاي طبقه‌بندي بين‌المللي بسيار آسان شده است.
غلام‌زاده تصريح کرد: تمامي دو ميليون کالاي موجود در اين بانک صاحب کاتالوگ الکترونيکي به دو زبان فارسي و انگليسي هستند و همچنين اطلاعات پايه و مورد نياز مشتريان در اين کاتالوگ‌ها قابل مشاهده است.
مدير‌عامل مرکز ملي شماره‌گذاري کالا و خدمات ايران با اشاره به راه‌اندازي سيستم تعاملي ايران‌کد در حوزه واردات کالا اظهار داشت: از تير‌ماه سال 90 تا پايان سال 91 حدود 234 هزار درخواست اخذ مجوز و نيز درخواست تأييد استاندارد در اين سيستم ثبت شده است.
وي ادامه داد: از اين تعداد 205 هزار درخواست تأييد شده و 29 هزار درخواست از سوي سازمان ملي استاندارد فاقد سطح کيفيت قابل قبول تشخيص داده شده است.
غلام‌زاده افزود: به اين ترتيب با سيستم تعاملي از ورود 14 درصد اقلام فاقد کيفيت به کشور از طريق عدم ثبت سفارش جلو‌گيري بعمل آمده است.
وي در بررسي يکي ديگر از دستاورد‌هاي مرکز ملي شماره‌گذاري کالا و خدمات ايران به خبرنگاران گفت: پياده‌سازي استاندارد‌هاي اطلاعاتي ايران‌کد در برخي بنگاه‌هاي توليدي از ديگر دستاورد‌هاي ايران کد است که البته اين مهم از طريق شناسايي، کد‌گذاري و به اشتراک گذاري اطلاعات پايه کالاها در سطح بنگاه‌ها تحقق يافته است.
غلام‌زاده با اشاره به اينکه ايران‌کد در بيش از 27 شرکت با ايجاد کدينگ شرکتي به دستاورد‌هايي رسيده که از طريق آن مي‌توان بهره‌وري را افزايش داد اظهار داشت: اطلاعات پايه ايران‌کد هم اکنون در سطح وسيعي مورد استفاده قرار گرفته که از آن جمله مي‌توان به بکار‌گيري ايران کد در فرآيند هاي لجستيکي صنعت نفت، سيستم ستاد(سامانه تدارکات الکترونيکي دولت) ثبت سفارش و حوزه مديريت کيفيت واردات اشاره کرد.
وي ادامه داد: بهره‌برداري از ايران‌کد و به اشتراک‌گذاري اطلاعات پايه محصولات يعني بکارگيري شناسنامه الکترونيکي ايران‌کد مي‌تواند به گمرک کشور کمک شاياني در راستاي کاهش زمان خدمت تشخيص کد تعرفه براي يک بار در چرخه عمر محصول و غيره کند./ع
انتهاي پيام/

برچسب ها: کدگذاری ، کالا ، خدمات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار