ميزهاي کالايي ملي برگزار شده با محوريت سازمان توسعه تجارت ايران، از تعداد 17 ميز برنامه ريزي شده براي سال 1391 طي يک دوره يکساله به تعداد 55 فقره در سطح ملي در گروه هاي مختلف پيشي گرفته است.

محمدمهدي نهاوندي معاون کمک هاي تجاري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در اين خصوص گفت: با توجه به مصوبات سازمان حمايت از مصرف کنندگان و توليدکنندگان و دفتر مقررات واردات و صادرات اين سازمان در راستاي ساماندهي صادرات و واردات کالاهاي اساسي و تنظيم بازار داخلي و مقابله با تبعات ناشي از تحريم هاي بين المللي و لزوم سياستگذاري و تصميم سازي به موقع در زمينه تقويت واحدهاي توليدي، افزايش صادرات، بهبود و توسعه زيرساخت هاي مورد نياز در هر يک از بخش هاي مختلف کالايي و لزوم شناسايي مشکلات و چالش هاي فراروي بنگاه هاي اقتصادي و ارائه راهکارهاي اجرايي مناسب در اين خصوص، ميزهاي کالايي ملي برگزار شده با محوريت اين سازمان از تعداد 17 ميز برنامه ريزي شده براي سال 1391 پيشي گرفته و طي يک دوره يکساله تعداد 55 فقره ميز کالايي در سطح ملي در گروه هاي کالايي مختلف شامل: بخش کشاورزي، بخش مواد کاني و محصولات معدني، بخش صنايع شيميايي و پتروشيمي، بخش برق و مکانيک بخش صنايع غذايي، بخش نساجي و صنايع دستي در سطح ملي برگزار گرديده است.

وي گفت: شايان ذکر است، طي مدت ياد شده تعداد 130 فقره ميز کالايي استاني با محوريت سازمان هاي صنعت، معدن و تجارت استانها تحت عناوين ميزهاي صنايع غذايي، محصولات کشاورزي، سيب زميني، تخم مرغ، کشمش، خرما، خشکبار، پسته و مغز پسته، شيرين بيان، نان برنجي، محصولات باغي، عسل، مرکبات، سبزي و صيفي جات، سيب درختي، دانه هاي روغني، گل و گياه، فرش دستباف، مواد کاني و معدني، سنگهاي تزئيني، صنعت و معدن، صنايع دستي و گردشگري، کفش، بسته بندي کالا و منابع طبيعي، دانش بنيان، سيمان، صنايع شيميايي و گچ، خودرو و قطعات وابسته، برق و ... برگزار گرديده است.

نهاوندي در ادامه بيان داشت: اين سازمان با نظارت بر اجراي دقيق تکاليف معين شده مشتمل بر تحليل وضعيت صادرات، عارضه يابي و تدوين استراتژي صادراتي در گروه هاي کالايي ذيربط و ملحوظ نمودن اهداف کمي صادراتي پيش بيني شده و توجه ويژه به پروژه هاي زيرساختي مربتط با مراحل توليد، صادرات،‌ بسته بندي، نگهداري و ذخيره سازي، حمل و نقل و افزايش ظرفيت هاي توليدي صادراتي در کشور به منظور ساماندهي و ضابطه مند کردن فرآيند تصميم سازي ميزهاي کشوري و استاني در حوزه صادرات کالاهاي غيرنفتي، در سطوح ملي و استاني در چارچوب دستورالعمل اجرايي ميزهاي کالا، خدمت و بازارهاي هدف صادراتي، را برگزيده کرده است.

وي در خاتمه اذعان داشت: با توجه به مزيت ها و ظرفيت هاي بالفعل هريک از استانهاي کشور در زمينه توليد و صادرات کالاهاي اولويت دار همچون شيشه، سنگهاي تزئيني، سيمان، گچ و ساير مصالح ساختماني، انواع کنسانتره و آبميوه، ساير محصولات کشاورزي و باغي مانند انگور، انار و کيوي، انواع مرکبات، چاي، کشمش، برنج و ...، صنايع شيميايي، پتروشيمي، رنگ و رزين، مواد شوينده، ساير ماشين آلات و ادوات کشاورزي، انواع نرم افزارها و ...، نشست هاي تخصصي ميزهاي کالايي بصورت "کالا_ کشور" با تعامل و حضور پژوهشگران "موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني و کارشناسان معاونت بازاريابي و تنظيم روابط" در محل سازمان توسعه تجارت ايران، امسال به صورت گسترده تر برگزار خواهد شد./عب
برچسب ها: کالا ، ملی ، تجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار