يخچال از جمله وسيله هايي است كه استفاده بسيار زيادي از آن مي شود و اگر بوي ناخوشايندي در فضاي آن باشد مي تواند حال شما را بسيار خراب كند .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، حتما براي شما هم اتفاق افتاده است كه در يخچال را باز كنيد و بوي بد يخچال كاري كند كه كارتان سريع انجام دهيد و تا حد امكان به آنجا باز نگرديد .
اين بوي بد مي تواند دلايل مختلفي مانند خرابي يخچال يا زياد ماندن غذاهاي مختلف در داخل آن داشته باشد. بهتر است كه براي رفع آن هر چه سريع تر اقدام كنيد. چرا كه ممكن است غذاهاي سالم شما را نيز خراب كند.
براي از بين بردن بوي نامطبوع داخل يخچال مي توانيد از جوش شيرين استفاده كنيد . مقداري جوش شيرين را در ظرف ريخته و آن را درون يخچال بگذاريد .
همچنين مي توانيد يك تكه ذغال را در يك پارچه توري بپيچيد و در يك گوشه از يخچال و فريزر بگذاريد بماند .
بوگيرهاي طبيعي :
آب گوجه فرنگي: پس از دور ريختن غذاهايي كه بر اثر فاسد شدن بو ايجاد كرده است، ابتدا قسمت داخل يخچال را با اسفنج يا پارچه آغشته به آب گوجه رقيق نشده خوب تميز كنيد، سپس با آب ولرم آن را تميز و خشك كنيد.

اسانس وانيل: يكي از بهترين بوگيرهايي كه ميتوانيد از آن استفاده كنيد اسانس وانيل است. براي اينكه بتوانيد از آن به بهترين روش استفاده كنيد بايد مقداري پنبه را به اسانس وانيل آغشته كنيد و آن را در گوشه اي از يخچال قرار دهيد .
ليمو: يكي ديگر از بهترين بوگيرها ليمو است. بعد از اينكه غذاهاي بودار را از يخچال خارج كرديد بهتر است تا يك ليمو را برش زده و درون يخچال قرار دهيد. همچنين مي توانيد يك پارچه را به آب ليمو آغشته كنيد و آن را چند ساعتي داخل يخچال قرار دهيد ./س

برچسب ها: بوگیر ، فضا ، یخچال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.