دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه حماسه ملت ما نشان داد که هر ملتی ‌می‌تواند با نیروی ایمان و رهبری آگاه و شجاع در مقابل مستکبران جهان بایستد، گفت: ما توانستیم جنگ جهانی سومی را که علیه ما آغاز شده بود با رهبری امام(ره) به پیروزی برسانیم.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ مراسم افتتاح کتابخانه تخصصی باغ موزه دفاع مقدس تهران و تقدیر از فعالان حوزه کتاب دفاع مقدس، عصر دیروز در تالار خلیج فارس این باغ موزه برگزار شد.

در این مراسم، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید مطهری و ایام سالگرد عملیات «الی‌بیت‌المقدس»، درباره چگونگی ساخت این باغ موزه و کتابخانه آن گفت: برای ایجاد کتابخانه باغ موزه دفاع مقدس فقط یک میلیارد تومان هزینه شده است و افرادی که برای آن زحمت کشیده‌اند فقط 10 نفر بوده‌اند، اما اگر قرار بود این کتابخانه را سازمان‌ها و نهادهای دولتی ایجاد کنند قطعاً به جای 10 نفر، هزار نفر و به جای یک میلیارد 10 میلیارد تومان هزینه می‌شد. همچنین؛ این کتابخانه تنها طی دو سال به بهره‌برداری و مرحله افتتاح رسیده است. این موضوع فرق انجام کارها بین نیروهای دفاع مقدسی ما را با نهادها و دستگاه‌هایی که ساختاری بر اساس بروکراتیک و بروکراسی دارند، نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: حماسه یعنی کار خارق‌العاده که برای مدت طولانی در اذهان عمومی باقی می‌ماند و به عنوان الگوی فرهنگ‌ساز و تمدن‌ساز باقی خواهد ماند و موجب می‌شود که یک مقطع جهشی در تاریخ به وجود آید. هشت سال دفاع مقدس حقیقتاً یک نقطه شد که می‌تواند به عنوان مقطعی جهشی برای ایران و همه آزادی‌خواهان جهان مطرح شود. این حماسه ملت ما ملت‌های جهان و آزادی‌خواهان دنیا را آگاه کرد و نشان داد که هر ملتی می‌تواند با نیروی ایمان و رهبری آگاه و شجاع در مقابل مستکبران جهان بایستد. ما توانستیم جنگ جهانی سومی را که علیه ما آغاز شده بود با رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی برسانیم.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به کتابخانه تخصصی باغ موزه دفاع مقدس نیز گفت: فرهنگ‌سازی و تمدن‌سازی این کتابخانه می‌تواند فرهنگ‌هایی از قبیل علم، دانش و فکر را به نسل‌های بعدی انتقال دهد و این مسئله به همین صورت به نسل‌های بعدی سینه به سینه منتقل شود چرا که این ضرورت احساس می‌شود که نسل جوان ما باید بداند در جریان جنگ تحمیلی انسان‌های بی‌گناه زیادی از خانه و کاشانه خود آواره شدند.

سرلشکر صفوی اظهار کرد: در طول تاریخ 500 ساله گذشته، ما دو مرحله تاریخ تمدن‌ساز و فرهنگ‌آفرین داشته‌ایم. یکی از آن‌ها به سال 907 تا 148 هجری قمری یعنی در دوران صفوی بازمی‌گردد. این تاریخ از دو منظر برای ما ارزشمند است چرا که موجب ایجاد وحدت سرزمینی و وحدت اعتقادی شد. امثال «شیخ‌العامری» ها وحدت عقیدتی را برای ما به ارمغان آوردند. همچنین دانشمندانی مانند «شیخ بهایی» مجال تمدن‌سازی یافتند و توانستند شاهکار هنر و معماری اسلامی را که یکی از آن‌ها «میدان امام» اصفهان بود طراحی کرده و بسازند. روزی نخست‌وزیر ترکیه که به اصفهان آمده بود با دیدن این میدان به من گفت: که اگر چنین میدانی در کشور ما بود سالانه 15 میلیون دلار به واسطه حضور گردشگران درآمد کسب می‌کردیم.

وی پیروزی در مبارزات منجر به انقلاب اسلامی و همچنین پیروزی در هشت سال جنگ تحمیلی را دومین بخش تاریخ حماسه‌ساز و تمدن‌ساز کشورمان نام برد و گفت: در این 34 سال مرحله جدیدی از تمدن‌سازی را در عرصه بین‌الملل به وجود آورده‌ایم. اگرچه نتوانسته‌ایم آن گونه که باید قدم‌هایی خوبی در راستای تحقق عدالت در دهه پیشرفت و عدالت برداریم اما این کتابخانه می‌تواند به صورت مرجعی فرهنگ‌ساز برای قشر جوان جامعه باشد. هم‌اکنون حدود 51 درصد از جمعیت کشور ما را جوانان تشکیل داده‌اند. پیش‌بینی می‌شود جمعیت کشور ما تا سال 1404 به بالای 90 میلیون نفر برسد.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در خصوص حماسه سیاسی و اقتصادی نیز توضیح داد: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویدادی که امسال با آن روبرو هستیم حضور حداکثری در انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری است. دشمنان داخلی و خارجی ما چشم به حضور مردم دوخته‌اند که ببینند چه اتفاقی می‌افتد. نکته قابل توجه این است که ملت ما با حضور در این انتخابات، حماسه سیاسی را خلق خواهند کرد و کار خارق‌العاده خودش را به آن‌ها نشان خواهد داد.

سرلشکر صفوی توضیح داد: مقام معظم رهبری شاخصه‌های رئیس‌جمهوری را بیان فرموده‌اند و ملت ما نیز باید با توجه به ملاک‌های بیان شده توسط ایشان تشخیص دهند که چه نامزدی اصلح است. مردم کشور ما همیشه سرافراز، نجیب و هوشمند هستند و هرگز فریب سخنان دروغ‌گویان و فریبکاران را نمی‌خورند و می‌فهمند که چه کسی می‌خواهد آن‌ها را فریب دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نیروی ، ایمان ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار