معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از راه اندازی هلدینگ گردشگری زیارت با محوریت مشهد مقدس در کشور خبر داد. راه اندازی هلدینگ گردشگری زیارت با محوریت شهر مشهد در کشور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از راه اندازی هلدینگ گردشگری زیارت با محوریت مشهد مقدس در کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دکتر محمد شریف ملک زاده در نخستین همایش بین المللی گردشگری زیارت که همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ولادت بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی در شهر مقدس مشهد برگزار شد ضمن تبریک و گرامیداشت این اعیاد فرخنده افزود:آیین میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) امروز(چهارشنبه) در جوار مرجع شیعیان، حضرت علی بن موسی الرضا (ع)در فهرست میراث معنوی ثبت و ابلاغ خواهد شد.
او نخستین همایش بین المللی گردشگری زیارت را یک برنامه کاملا تخصصی دانست که به مدت 6 روز در سه استان خراسان رضوی،فارس و قم  به اجرا در می آید.
ملک زاده خاطرنشان کرد:امیدواریم بتوانیم با کاربردی و تخصصی کردن حوزه گردشگری زیارت خدمات رسانی مناسبی به گردشگران و زائران این استانها داشته باشیم.
او از راه اندازی هلدینگ گردشگری زیارت با محوریت مشهد مقدس در کشور خبر داد و از مدیر عامل کانون اتومبیلرانی و جهانگردی خواست تا از جانب سازمان میراث فرهنگی با همکاری بخش خصوصی یعنی انجمن های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استانهای فارس،خراسان رضوی و قم هلدینگ گردشگری زیارت را راه اندازی کند.
او با تاکید بر اینکه بودجه این اقدام تامین و همه امکانات انجام آن فراهم است گفت:کسانی که بحث زیارت را برای اعزام زائر در دستور کار خود دارند با ید همه برنامه ها را تخصصی ببینند .
معاون رییس جمهور گفت:بخش خصوصی،حوزه انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی ،افراد متخصص در حوزه گردشگری به خصوص گردشگری زیارت و همچنین انجمن صنفی استان خراسان رضوی می توانند به عنوان سهامدار وارد این موضوع شوند.
او در ادامه صحبتهای خود از استاندار خراسان رضوی خواست تا با توجه به جایگاه خاص شهر مقدس مشهد در کشور طی بخشنامه ای به ادارات و سازمانهای سراسر استان ابلاغ کند تا سلام خاصه حضرت علی بن موسی الرضا هنگام ورود و دراولین ساعت آغاز کار ادارات اجرا شود.
رییس سازمان میراث فرهنگی با تاکید بر اینکه همه کارها را در راستای رضایت خداوند و ولایت مطلقه فقیه انجام می دهم و از هیچ چیز جز محقق نشدن این دو مورد واهمه ای ندارم خاطر نشان کرد:همانطور که قبلا گفتم باز هم تاکید می کنم تا همه بدانند درست است که بنده ابلاغ خود را از رییس محترم جمهور گرفتم اما آن را عنایت خاصه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت ولیعصر(عج) می دانم.
او با بیان اینکه واسطه بین غیب و شهود امام معصوم است و امام معصوم در حال حاضر وجود پربرکت حضرت ولیعصر است تاکید کرد:جان ما،ناموس ما،وجود ما،روح ما،کلام ما،گفتلپار ما  وابسته به حضرت ولیعصر (عج) و این عنایت خاصه حضرت برای تمام ملت ایران است و ملت ایران وابسته به عنایات حضرت است و باید قدر این را بداند.
معاون رییس جمهور با بیان اینکه میراث ماندگار ملی و بین المللی ما بارگاه حضرت ثامن الحج در مشهد مقدس است بر تخصصی بودن بحث زیارت تاکید کرد و گفت:باید با توجه ویژه به شهر مشهد زیر ساختها در تمام حوزه ها فراهم و با برنامه ریزی مناسب ظرفیتهای گردشگری در این شهر مضاعف شود.
او در همین راستا بر تدوین سند ملی ، راهبردی و کاربردی برای شهر مقدس مشهد تاکید کرد و گفت: در این صورت نه تنها استان بلکه سازمان میراث فرهنگی کشور دچار تحول می شود.
او در ادامه جریان احرافی در کشور را کسانی دانست که جلوی پیشرفت و توسعه اینگونه برنامه ها و رشد مملکت را می گیرند از این رو این جریان باید به مردم معرفی شوند.
معاون رییس جمهور در ادامه با تاکید برجایگاه رفیع حوزه علمیه ،مراجع و آیات عظام از راه اندازی موزه بزرگان دین و همچنین پژوهشکده سیره مراجع و بزرگان دین در سازمان میراث فرهنگی طی هفته آینده خبر داد .
او در پایان از استاندار خراسان رضوی خواست موضوع تغییر ساعات کار اصناف برای خدمات رسانی به زائران و گردشگران در هر ساعتی از شبانه روز در مشهد مقدس را به عنوان یک مصوبه در دستور کار خود قرار داده  و این موضوع را به طور کامل به مجمع امور صنفی در خراسان رضوی واکذار کنند تا انها خود تشخیص دهند تا چه ساعتی به زائران خدمات رسانی کنند.
رییس سازمان میراث فرهنگی خاطر نشان کرد: م رییس جمهور هم با این طرح موافقت کرده است.
در پایان این مراسم که با حضور معاونان و مدیران سازمان میراث فرهنگی،استاندار و جمعی ازمسولان خراسان رضوی ،حجت الاسلام محمد کاظم راشد یزدی ، استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد و جمعی از علما و طلاب برگزار شد از سند ثبت ملی جشن میلاد حضرت فاطمه(س) رونمایی و از چند نفر از فعالان عرصه گردشگری زیارت در خراسان رضوی تجلیل شد.
گفتنی است؛ نخستین همایش بین المللی گردشگری زیارت که از روز چهارشنبه 11اردیبهشت به مدت 2روز در شهر مقدس مشهد آغاز به کار کرده است ، روزهای  13 و 14اردببهشت در استان فارس و 15 و 16 همین ماه در استان قم ادامه خواهد داشت./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار