نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: مجلس با تمام توان و به صورت ویژه در بودجه سال 92 توجه خاص به معلمان را در دستور کار قرارداده و امیدواریم با اجرای نظام رتبه‌بندی دغدغه معیشتی معلمان برطرف شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / جلیل جعفری‌بنه خلخال در مراسم گرامیداشت روز معلم در خلخال اظهار داشت: زندگانی حضرت فاطمه زهرا (س) بانوی دو عالم باید برای همه ادوار الگوی زنان و بانوان باشد و دخت نبی مکرم اسلام (ص) در زندگی کوتاه مدت خود به عنوان یک زن و مادر بر جهانیان ثابت کرد که گوهر درخشانی بود که سرچشمه و منبع زلال امامت و ولایت می‌باشد.

وی با تبریک این فرخنده روز به مادران و زنان به ویژه مادران شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به برکت چنین الگوهای بی‌نظیر زنانشان در تمام عرصه‌ها غرور‌آفرین و در حد بسیار متعالی توانسته‌اند نقش‌آفرینی کنند و در سال حماسه سیاسی و اقتصادی در سنگر حساس خانواده سعی می‌کنند بسیاری از دغدغه‌ها و مشکلات را برطرف کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان به تقارن این روز با سالروز تولد حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و ادامه داد: فرزند آن حضرت در دوران معاصر توانست در سخت‌ترین شرایط ،انقلابی را بنا کند که در آن در تراز معنوی و ارزشی، زنان جامعه به فاطمه (س) و مردان آن به حضرت علی (ع) توسل می‌کنند.

جعفری بنه خلخال به مقام شامخ معلم اشاره کرد و افزود: تجلیل از این مقام در حقیقت تجلیل از شایستگی‌های علم و ادب و دانش است و معلم نمونه بشریت که حضرت ختمی مرتبت است شاگردانی ممتاز و شاخص تربیت کرده و تحویل جامعه بشری داده است که همه آنها حق بزرگی بر گردن ما دارند.

وی عنوان کرد: در جمهوری اسلامی ایران گرامیداشت مقام معلم از کارهای اولی‌ است چرا که در چنین روزی مجاهد نستوه و علامه معلم استاد شهید مرتضی مطهری به شهادت رسید و حضرت امام خمینی (ره) به خاطر مقام شامخ این معلم فرزانه و استاد علوم دینی و فلسفه چنین روزی را روز معلم نام نهاد.

این استاد دانشگاه بیان داشت: یاد و خاطره تمام معلمان شهید و ایثارگری که در سنگر تعلیم و تربیت مجاهدانه حاضر شده و در دفاع از این مرز و بوم قدم پیش نهادند گرامی می‌داریم چرا که این معلمان هم در سنگر علم و هم نشان دادن خصلت‌های برتر انسانی توانسته‌اند عظمت روحی و اجتماعی‌شان را به رخ بکشند.

جعفری بنه خلخال به برخی دغدغه‌ها و نگرانی این قشر در حوزه معیشتی اشاره کرد و یادآور شد: مجلس با تمام توان و به صورت ویژه در بودجه سال 92 توجه خاص به معلمان را در دستور کار قرارداده و امیدواریم با اجرای نظام رتبه‌بندی دغدغه معیشتی معلمان برطرف شده و آنها فراتر از این دغدغه درصدد برطرف کردن دغدغه تربیت و آموزش صحیح نسل آینده باشند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که برای ما در عرصه تعلیم و تربیت یک ضرورت غیر‌قابل انکار است انتقال مفاهیم ارزشی و معنوی در جامعه اسلامی است به طوری که تقارن میلاد فاطمه زهرا (س) با روز معلم نشان‌دهنده این واقعیت است که در سنگر تعلیم و تربیت باید الگوهای فاطمی و علوی به عنوان معیارهای صحیح تربیتی مدنظر باشد/س 

برچسب ها: اردبیل ، توجه ، ویژه ، مجلس ، به ، معلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.