مرحله اول هجدهمين المپیاد علمی دانشجویی در 8 قطب دانشگاهی در سراسر کشور از امروز 12 فروردین آغاز و تا پایان جمعه 13 اردیبهشت ادامه داد.

 بهروز کاوه ئی رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمونهای بین الملل در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران گفت: مرحله اول هجدهمين المپیاد علمی دانشجویی (غیرمتمرکز) در 8 قطب دانشگاهی در سراسر کشور از 8 صبح امروز 12 فروردین آغاز و تا پایان 5 بعدازظهر جمعه 13 اردیبهشت ادامه داد.

وی با بیان اینکه‌ المپیاد دانشجویی در 8 قطب کشوری در حال برگزاری است اظهار داشت: قطب یک با مرکزیت دانشگاه تربیت مدرس، قطب دو با مرکزیت دانشگاه مازندران، قطب سه با مرکزیت دانشگاه فردوسی مشهد، قطب چهار با مرکزیت دانشگاه تبریز، قطب 5 با مرکزیت دانشگاه اصفهان، قطب 6 با مرکزیت دانشگاه شیراز، قطب 7 با مرکزیت دانشگاه شهید باهنر کرمان، قطب8 با مرکزیت دانشگاه بوعلی سینای همدان برگزار می گردد.

کاوه ئی هدف از برگزاری این المپیاد را کشف استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی در سراسر دانشگاه های کشور و ایجاد رقابت سالم بین دانشجویان دانست و افزود: در حدود 2 هزار نفر از دانشجویان ممتاز دانشگاه های کل کشور در این المپیاد شرکت می کنند، که 400 نفر آنها از تهران می باشند.

رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون های بین الملل در خصوص روش انتخاب دانشجویان واجد شرایط آزمون تصریح کرد: 5 نفر از هر دانشگاه در هر یک از 16 رشته امتحانی معرفی و به رقابت می پردازند و برگزیدگان این مرحله برای شرکت در مرحله نهایی سال جاری معرفی خواهند شد.

کاوه ئی همچنین عنوان کرد: رشته های 16 گانه المپیاد غیرمتمرکز عبارتند از: زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم اقتصادی، علوم تربیتی، حقوق، شیمی پایه، فیزیک، زیست شناسی، ریاضی، آمار، مهندسی برق، مهندسی شیمی،‌ مهندسی مکانیک، عمران،‌ کامپیوتر، مهندسی کشاورزی(زراعت و اصلاح نباتات) است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در المپیاد طراحی صنعتی دانشجویان ممتاز به صورت تیم های 5 نفره و مستقیما از دانشگاه ها به مرحله نهایی معرفی می گردند. /ع2
برچسب ها: علمی ، دانشجو ، المپیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار