تیم مردان تنیس روی میز در حالی در پرو تور زاگرب کرواسی شرکت می کند که بانوان بازهم از اعزام محروم مانده اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، چندی پیش عدم اعزام ندا شهسواری به پیکارهای کاپ آسیا نمونه ای از مظلومیت بانوان در رشته  ورزشی تنیس روی میز بانوان در رشته ورزشی تنیس روی میز را به نمایش گذاشت ژ، شهسواری در حالی در آخرین لحظات از سفر بازماند که حتی چمدانش را نیز بسته بود.

به طور کلی تیم مردان تنیس روی میز ایران در هر سال، در پروترها و مسابقات برون مرزی مختلفی شرکت می کنند اما سهم بانوان این رشته از این اعزامها بسیار محدود است.

در رقابتهای زاگرب کرواسی که بعد از مسابقات جهانی فرانسه از 16 تا 19خرداد برگزار می شود، نام هیچ کدام از بانوان ایران ثبت نام نشده است.

در این خصوص محمد زارع پور، رئیس فدارسیون تنیس روی میز در مصاحبه ای اعلام کرده است که علت اینکه نام هیچ کدام از بانوان پینگ پنگ در پروتور کرواسی نیامده این است که در جلسه کمیته فنی فدراسیون که به تازگی برگزار شده بود اعضای کادر فنی تیم ملی بانوان نام هیچ بازیکنی  را اعلام و معرفی نکرده اند!

از بانوان تنیس روی میز که هم اکنون روزهایی بدون نایب رئیس را سپری می کنند و از سر مربی هم محروم هستند و مدیر تیمهای ملی شان هم یک آقا است انتظار بیشتری نمی توان داشت .

در این گزارش آمده است، البته نمی توان این موضوع را نادیده گرفت که فدراسیون تنیس روی میز یکی از فدراسیونهای ورزشی است که به بانوان خود توجه ویژه ای دارد اما هنوز فاصله آنها با مردان بسیار زیاد است.

برای مثال هر سال به صورت مستمر مسابقات لیگ بانوان پینگ پنگ برگزار می شود اما رقم قراردادها نسبت به مردان ناچیز است، همچنین  بانوان به مسابقات بین المللی اعزام می شوند اما تعداد شان به قدری محدود است که در رنکینگ جهانی آنها تأثیر دارد.

بانوان تنیس روی میز با وجود برخی محدودیت ها نشان داده اند که پتانسیل پیشرفت دارند و می توانند در میادین بین الملی نام ایران را  سربلند نگه دارند./مح


 
برچسب ها: تنیس ، زاگرب ، کرواسی ، بانوان ، مردان ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار