بحران اقتصادي در قبرس باعث آغاز تحميل رياضت اقتصادي بي سابقه اي بر مردم اين کشور مي شود و اين مسئله موج اعتراضها را گسترش داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون فرانسه ؛ پارلمان قبرس روز سه شنبه برنامه نجات اقتصادي ده ميليارد يورويي را در ازاي تدابير بي سابقه رياضتي به تصويب رساند. بيست و نه نماينده پارلمان در قبرس به اين برنامه راي مثبت دادند و بيست و هفت نماينده با آن مخالفت کردند. به اين ترتيب پارلمان با اختلاف دو راي اين برنامه را به تصويب رساند. نمايندگان حزب راستگراي حاکم و دو نماينده از احزاب ميانه با اين طرح موافقت کردند.

آوروف نئوفيتو رئيس حزب تجمع دموکراتيک گفت :ما متوجه شده ايم و درک مي کنيم که شرايط بسيار دشوار خواهد شد اما جايگزيني نخواهد بود. ما مجبوريم تلاش زيادي کنيم تا اعتبار کشور و بخش بانکي ما احيا شود.

مخالفان سياسي از وخامت اوضاع کشور به سبب افزايش ماليات، کاهش تعداد کارمندان دولت و خصوصي سازي برخي از شرکتهاي دولتي انتقاد کرده اند و عقيده دارند اين تدابير موجب غرق شدن کشور در بحران مي شود. 

هريس هاجي پاولو يکي ديگر از معترضان قبرسي گفت:ما از چهل سال پيش با دولتهاي مختلف مبارزه مي کنيم. همه آنها دزدند. ما مي خواهيم پليس اين دزدهايي را که در پارلمان حضور دارند بازداشت کند نه مردم را. ما کارگريم اما آنها پول ما را مي گيرند. قبرس در ماه مه بخش نخست از کمک ده ميليارد يورويي خود را دريافت خواهد کرد. ميزان بيکاري در قبرس در حال حاضر به پانزده درصد مي رسد و احتمالا در طول سال بازهم افزايش خواهد يافت. 

برچسب ها: قبرس ، اعتراض ، ریاضت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار