مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: پژوهش سرای خیام اهر رتبه اول تولید علم بیوتکنولوژی در بین کلیه پژوهشسراهای دانش آموزی کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز؛ فیروز رضایی در جمع خبرنگاران استان افزود: این پژوهشسرا با توجه به فعالیت مستمر در زمینه پژوهش های بیوتکنولوژی و علم استفاده از سلولهای زنده با فناوری های جدید به عنوان قطب اول بیوتکنولوژی در بین پژوهشسراهای دانش آموزی کشور انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: پژوهشسرای خیام اهر با 220 نفر عضو و ثبت ملی 17 اختراع توسط اعضای آن برترین پژوهشسرای دانش آموزی کشور در حوزه علم بیوتکنولوژی است.

رضایی با بیان این که حمایت از این گونه مراکز علمی موجب شکوفایی استعدادهای پژوهشگران جوان می شود گفت: سیاست‌های جدید وزارت آموزش و پرورش تلاش برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه تحقیق و پژوهش، تولید علم و بارور شدن استعدادها و خلاقیت‌های نسل سوم و دانش‌آموزان نخبه و پژوهشگر است.

مديركل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی همچنین گفت: در این راستا توسعه پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در شهرهای مختلف استان و ایجاد مکان علمی مناسب در این زمینه گامی عملی در حمایت از طرح‌ها، اختراعات و ابداعات دانش‌آموزان و همچنین کمک به پروژه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی آنان است.

چند روز پیش هم از دو طرح پنیر پروبیوتیک و شوینده گیاهی که از طرح‌های علمی اجرا شده در پژوهشسرای دانش‌آموزی خیام اهر بود، رونمایی شد./س

برچسب ها: دانش ، بیوتکنولوژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.