قطر همکاري هاي خود را با رژيم صهيونيستي توسعه مي دهد و سفر يکي از اعضاي خانواده حاکم بر اين کشور به فلسطين اشغالي از جمله نمادهاي آن به شمار مي رود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه؛ در حالي که برقراري ارتباط با رژيم صهيونيستي تا مدتها به منزله خيانتي نابخشودني بود، اين مسئله در  شيخ نشين هاي نفت خيز حوزه خليج فارس ديگر مطرح نيست. امير قطر و نخست وزير اين کشور منافع کشور و مردم آن را اسير منافع رژيم صهيونيستي کرده اند. 

در ادامه گزارش آمده است: يکي از مطبوعات اسرائيلي از افزايش همکاري هاي اسرائيل و قطر در حوزه اقتصاد و فناوري خبر داد و علنا اعلام کرد يکي از افراد خانواده حاکم بر قطر به زودي به اسرائيل سفر مي کند. 

يکي از نشريات اقتصادي اسرائيلي فاش کرد همکاري هاي اسرائيل و قطر در حوزه اقتصاد و فناوري رشد قابل توجهي داشته است. اين نشريه افزود خليفه بن جاسم آل ثاني رئيس اتاق بازرگاني قطر يکي از اعضاي خانواده حاکم بر اين کشور به صورت رسمي و علني به اسرائيل سفر مي کند. در همين حال حلمي موسي روزنامه نگار لبناني در مقاله اي که روزنامه لبناني السفير آن را منتشر کرد نوشت روزنامه اسرائيلي  چنين سفري را ستايش کرد و آن را نشان دهنده تمايل به تقويت همکاري بين قطر و اسرائيل در همه عرصه ها دانست. 

در ادامه گزارش آمده است: روزنامه اسرائيلي افزود اعلام توافق بين دوحه و تل آويو در حاشيه دومين کنفرانس جهاني اتاق هاي بازرگاني در قطر به دست آمد. در زمان برگزاري اين کنفرانس نشستي بين خليفه بن جاسم و ژنرال اورن شاحور رئيس اتاق بازرگاني بين المللي اسرائيل برگزار شد. اين نشست با اطلاع و موافقت نخست وزير و وزير خارجه قطر برگزار شد. 

نشريه اسرائيلي ادامه داد مقام قطري در سفر به اسرائيل با مقامات اين رژيم ديدار خواهد کرد. ناظران بر اين باورند که اين سفر و اعلام افزايش همکاري هاي اقتصادي قطر و اسرائيل به منزله ظاهر شدن قله کوه يخ است به اين معنا که همکاري هاي دو طرف فراتر از مسائل اقتصادي و در حد همکاري هاي امنيتي  اطلاعاتي و همکاري هاي مشترک در زمينه اجراي برخي طرح ها عليه امنيت و ثبات منطقه است. 


برچسب ها: اسرائیل ، قطر ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار