نمايندگان پارلمان ونزوئلا در ادامه مناقشه بر سر نتايج انتخابات در اين کشور با يکديگر درگير شدند که اين حادثه سبب زخمي شدن شماري از آنها شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛‌ مخالفان اعلام کردند هفت تن از نمايندگان مخالف مورد حمله قرار گرفتند و زخمي شدند.نمايندگان مخالف تلاش کردند در مجمع ملي درباره خودداري از به رسميت شناختن رئيس جمهور نيکولاس مادورو سخنراني کنند اما ديگر نمايندگان مانع از اين کار شدند و زماني که نمايندگان مخالف در حال اعتراض کردن بودند مورد حمله قرار گرفتند.

نيکولاس مادورو در انتخابات روز نوزدهم ماه آوريل هنريکه کاپريلس را شکست داد و رئيس جمهور ونزوئلا شد.کاپريلس از به رسميت شناختن پيروزي مادورو خودداري و ادعا مي کند آراء او « دزديده » شده است.

خوليو بورگس يکي از نمايندگان مخالف در پارلمان ونزوئلا با صورتي خونين در گفتگو با يک شبکه تلويزيوني محلي گفت: آنها مي توانند ما را مورد ضرب و شتم قرار دهند ، مي توانند ما را زنداني کنند، مي توانند ما را بکشند اما ما اعتقادات خود را نمي فروشيم. او گفت: اين مشت ها ما را قوي تر مي کند.

زد و خورد در پارلمان ونزوئلا پس از آن رخ داد که مجمع ملي - که تحت کنترل دولت قرار دارد - اقداماتي تصويب کرد که بر اساس آن نمايندگان مخالف حق سخنراني در اين مجمع را ندارند مگر اين که مادورو را به عنوان رئيس جمهور اين کشور به رسميت بشناسند.ديوسدادو کابلو رئيس پارلمان ونزوئلا گفت: زماني که نمايندگان مخالف اختيارات و اراده مردم را به رسميت نشناسند مي توانند با تلويزيوني هاي خصوصي صحبت کنند اما اينجا در مجمع ملي حق صحبت کردن ندارند.

دو طرف يکديگر را به آغاز زد و خورد متهم مي کنند ، حادثه اي که پشت درهاي بسته و بدون حضور رسانه ها رخ داد. همچنين قرار  است هواداران دولت و هواداران مخالفان روز چهارشنبه در کاراکاس به مناسبت روز کارگر تظاهرات برگزار کنند.

برچسب ها: ونزوئلا ، موافق ، مخالف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار