نامزد حزب موتلفه اسلامي گفت: دولت بايد پروژه‌ها را به بخش خصوصی بدهد و سرمایه‌گذاری نکند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "يحيي آل‌اسحاق" نامزد حزب موتلفه اسلامي در يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري که در جمع اعضای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اردبیل سخن می‌گفت با اشاره به حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اظهار داشت: حوزه سیاسی و اقتصادی به هم وابسته هستند. حماسه یعنی کار پرشور و باانگیزه و هر آنچه در توان است را با انرژی و انگیزه برای حل مشکلات به کار ببریم. وظیفه دینی و انقلابی ما حل مشکلات است. اگر انجام وظیفه نکنیم حق گله در آینده را نداریم.

عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان با اشاره به دلایل انتخاب حماسه اقتصادی و چرایی آن تصریح کرد: ما کشوری با ظرفیت بسیار بزرگ تاریخی هستیم و منابع بالقوه زیادی داریم و از پتانسیل ویژه‌ای برخورداریم. نسبت به کشورهای همسایه از نظر بالقوه‌های اقتصادی اضافه‌تر نیز داریم. آیا باید اینگونه مشکلات اقتصادی داشته باشیم.

تحصیل‌کرده‌های کشور به تهدید تبدیل شده‌اند

آل‌اسحاق بیان داشت: تحصیل‌کرده‌های کشور که بزرگ‌ترین ظرفیت هستند به تهدید تبدیل شده‌اند، زیرا بیکار هستند. نیرو تربیت کرده‌ایم، اما ظرفیت شغلی نداشته‌ایم. آیا نمی‌توانستیم بیکاری را حل کنیم. مطمئن می‌توانستیم خیلی بهتر کار کنیم.

وی در ادامه سیاست اقتصاد توزیعی که توسط دولت اجرا شد را مناسب برای اداره کشور ندانست و افزود: آیا با این شعارهایی که آقایان دادند که عدالت برقرار کنند توانستند عدالت برقرار شود آیا فقرای ما دیگر فقیر نیستند. آیا اشتغال درست شد. در زمينه تورم در سطح جهانی سه کشور پیشتاز‌ند که بلاروس، ایران و ونزوئلا هستند.

نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: باید در حوزه اقتصاد نگرش عوض شود. باید بازبینی کنیم که کجای کار ایراد دارد و چرا اینگونه شده است. ذهنیت فکری ما در حوزه اقتصاد درست نبوده و اقتصاد باید از حاشیه به متن بیاید.

اقتصاد را فدای سیاست کرده‌ایم

وی ادامه داد: اقتصاد را فدای سیاست کرده‌ایم. همه چیز را سیاسی و غیر اقتصادی کرده‌ایم و اگر حماسه اقتصادی ضرورت دارد باید بینش عوض شود. راه‌هایی که رفته‌ایم از نظر نیت خوب بود، اما نیت که مشکلات را حل نمی‌کند.

آل‌اسحاق با اشاره به ارتباط سیاست خارجی و اقتصاد بیان داشت: حوزه اقتصاد با سیاست خارجی باید بخواند. نمي‌شود وابستگی اقتصادی داشته باشیم و چالش‌های سیاست خارجی هم وجود داشته باشد. اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری فرمودند باید شکل گیرد.

وی ادامه داد: مراجع و علما در دیدارها گله از مشکلات اقتصادی مردم دارند. می‌گویند امان از بیکاری و گرانی.

اقتصاد در چند انسان محدود نمی‌شود


عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان بیان داشت: مردم باید در مسائل مدیریت اجرایی کارهایی که شده ارزیابی کنند و یا تغییر دهند و یا همان راه را انتخاب کنند. اقتصاد در چند انسان محدود نمی‌شود، بلکه همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی افزود: هر کسی می‌خواهد سخن از رشد و پیشرفت شود کار باید دست بخش خصوصی باشد. از ظرفیت بخش خصوصی در سیاست خارجی استفاده شود. ظرفیت‌های بالایی داریم که بسیاری از مسائل سیاسی را از حوزه بخش اقتصادی خصوصی حل کرد.

آل‌اسحاق تاکید کرد: نیروی پیش‌برنده باید بخش اقتصادی باشد. همه حوزه‌ها بسیار مهم است اما نیروی پیش برنده باید اقتصاد باشد.

دولت باید سایه‌اش را از اقتصاد بردارد

وی افزود: الزامات حضور بخش خصوصی و مردمی در صحنه اداره کشور و اقتصاد را باید فراهم کرد. حماسه الزاماتی دارد. دولت باید سایه‌اش را از اقتصاد بردارد. دولت وظایف حاکمیتی داشته باشد و بقیه کارها با مردم باشد. پروژه‌ها را دولت به بخش خصوصی بدهد و سرمایه‌گذاری نکند، بلکه بودجه را به بخش خصوصی دهد.

نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: نظام بانکی باید عقبه بخش خصوصی باشد و متاسفانه پول‌های مردم در بانک ها را 40 درصد آن را با دستوراتی به بخش دیگری می‌دهند. اجازه دهید مردم وارد شوند.

وی ادامه داد: قانون فضای کسب و کار را که با خون دل تصویب شده دولت باید عملیاتی کند. اصل 44 را را عملیاتی کنید. بار را باید از دوش دولت برداشته و خود مردم کارها را انجام دهند.

آل‌اسحاق تصریح کرد: اگر می‌خواهیم حماسه اقتصادی شکل بگیرد و در مقابل تهدیدها و تحریم‌ها مقابله کنیم، اقتصاد باید نشاط پیدا کند. وظیفه داریم هر چه توان داریم برای پیشرفت کشور استفاده کنیم.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار