کاندیدای احتمالی انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: مشکل معیشت مردم در وهله اول به هر قیمتی شده باید حل شود چرا که ما تجربه چنین کاری را در دوران جنگ داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / یحیی آل‌اسحاق در حاشیه سفر به اردبیل افزود: ضعف و قوت دولت احمدی‌نژاد در حوزه اقتصادی و سایر مسائل قابل بررسی و تبیین است که در نقاط قوت او می‌توان گفت احمدی‌نژاد و تیمش انسان‌هایی پر‌ انرژی، جسور، پرتلاش و دارای دل و جرات بسیار هستند به طوری که او جرات پیدا کرد در عرصه هدفمندی یارانه‌ها وارد شده و حرکتی را در این زمینه انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: اما در جمیع جهات باید جرات و جسارت او همراه با خرد جمعی و تلفیقی از تفکرات و اندیشه‌های پیش‌رونده بود که این بی‌توجهی سبب شد تا نقاط ضعف او در کلان اقتصادی مشهود شود.

نماینده بخش خصوصی در اتاق بازرگانی با انتقاد از بی‌اعتنایی‌ها به کلان اقتصادی یادآور شد: منظور از این کلان اقتصادی رشد اقتصادی است که باید به 8 درصد می‌رسید اما این رقم به حدود یک درصد رسیده است.

آل اسحاق یکی دیگر از شاخص‌های کلان اقتصادی را بحث اشتغال اعلام کرد و گفت: برخی‌ها مدعی هستند که اشتغال نه تنها رشد مثبت نداشته بلکه منفی شده است و ما همچنان با 3 میلیون لشکر بیکار روبرو هستیم.

وی عنوان کرد: تورم و بی‌سامانی نظام ارزی دیگر کلان‌های اقتصادی است که مورد بی‌مهری قرار گرفته و مردم در حوزه معیشت با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند به طوری که هزینه‌های سلامت بسیار سنگین شده است.

وزیر بازرگانی دولت هاشمی بی‌سامانی در پرداخت نشدن مطالبات پیمانکاران و عدم تعادل در‌آمدهای ارزی با هزینه‌کردها را از دیگر مشکلات و معایب اقتصادی کشور توصیف کرد/س 

برچسب ها: اردبیل ، حل ، مشکل ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.