مسئول انجمن حمایت از بیماران دیابت استان مرکزی بر لزوم غربالگری بیماری دیابت و شناسایی و حمایت از آنان در استان تأکید کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران علیرضا افتخاری اظهار داشت: انجمن حمایت از بیماران دیابت در اواخر سال گذشته فعالیت خود را در استان آغاز کرد که در این مدت کوتاه بیش از هشت هزار نفر با مراجعه به انجمن به عضویت آن درآمده‌اند.

وی تصریح کرد: این انجمن پیش از این در سال 86 بیش از 40 هزار نفر عضو داشت که این نشان دهنده بالا بودن آمار افراد مبتلا به دیابت است.

مسئول انجمن حمایت از بیماران دیابت استان مرکزی خاطرنشان کرد: متأسفانه هم‌اکنون بسیاری از افراد به این بیماری مبتلا هستند اما از ابتلا به آن آگاهی ندارند که باید با اجرای طرح‌های غربالگری بیماران دیابتی را شناسایی و تحت حمایت و درمان قرار داد.

افتخاری افزود: با توجه به فراوانی این بیماری در بسیاری از افراد باید با اجرای طرح‌های غربالگری آمار دقیقی در این زمینه به دست آورد و نسبت به پیشگیری و کاهش این بیماری اقدام کرد.

وی از عقد قرارداد با درمانگاه مهر اراک به منظور ارائه خدمات پزشکی به بیماران دیابتی خبر داد و گفت: بر اساس تفاهمنامه‌ای که با مسئولان این درمانگاه امضا شده است، بیماران می‌توانند با پرداخت تنها 25 درصد از هزینه‌های درمانی نسبت به درمان خود زیر نظر یکی از پزشکان فوق تخصص عروق این درمانگاه اقدام کنند.

مسئول انجمن حمایت از بیماران دیابت استان مرکزی ادامه داد: همچنین اخیراً تفاهمنامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی استان امضا کرده‌ایم که طی آن این نهاد نسبت به پرداخت هزینه‌های درمانی افراد نیازمند اقدام خواهد کرد.

افتخاری اظهار داشت: با رایزنی‌هایی که با فرماندار شهرهای دلیجان و فراهان داشتیم به‌زودی شعبه‌ای از این انجمن را در شهرهای فوق راه‌اندازی خواهیم کرد.
برچسب ها: دیابت ، مرکزی ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.